fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נלכדו חשודים בגניבת ממירים קטליטיים מרכבים

לאחר מקרים רבים של גניבות ממירים קטליטיים ונזקים כספיים כבדים, נלכדו ארבעה חשודים משפרעם
גניבת ממיר קטליטי | צילום: פרטי
גניבת ממיר קטליטי | צילום: פרטי

בפעילות של משטרת זבולון נעצרו ארבעה תושבי שפרעם בחשד שעמדו מאחורי שורה ארוכה של גניבות של ממירים קטליטיים מכלי רכב בקריות ובחיפה. לבעלי הרכבים נגרמו נזקים כספיים כבדים.

בשבוע שעבר פורסם בהד הקריות על חוליית גנבים שפועלת באזור הקריות ומפרקת בשעות הלילה ממירים קטליטיים מרכבים ברחבי הקריות. השבוע נודע כי מלבד אזור הקריות אירעו מקרים נוספים של גניבות דומות מכלי רכב בחיפה.

ממיר קטליטי הוא חלק צינורי המורכב על מערכת הפליטה של כלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית, המהווה מקום לתגובה כימית שבה שאריות פחמימניות מתהליך הבעירה נשרפות עד תום, על מנת להקטין את זיהום האוויר. רכב עם ממיר קטליטי מזהם עד פי עשרה פחות מרכב ללא ממיר קטליטי. בכלי רכב חדשים יש שניים ואף שלושה ממירים קטליטיים.

הסיבה לגניבת הממירים היא המתכות היקרות שיש בהם כגון זהב ופלטינה. משיחות עם בעלי מוסכים עולה, כי החוליה פוגעת בעיקר בכלי רכב מסוג סובארו, פורד פוקוס מתחילת שנות ה-2000 וטויוטה פריוס. ברגע שהחוליה מאתרת רכב שניתן לגנוב ממנו את הממיר, הוא מורם על מגבה הידראולי, ובתוך דקות מנותק הממיר בשלמותו ממערכת הפליטה.

הגנבים מוציאים מהממיר את המתכות היקרות ומתיכים אותן. מי שנושא בנזק הוא בעל הרכב שכן עלותו של ממיר קטליטי מגיעה לאלפי שקלים.

שוטרי זבולון היו בפעילות באזור הצ'ק פוסט במפרץ חיפה, אזור שבו נמצאים מוסכים רבים ובתי עסק רבים. במהלך הפעילות הצליחו השוטרים לעצור ארבעה חשודים "על חם" בעת שניסו לפרק ממיר קטליטי. ארבעת החשודים, תושבי שפרעם, בשנות ה- 20 לחייהם בחשד לביצוע המעשה. משטרת זבולון חוקרת כעת את הקשר שלהם למקרים רבים נוספים שאירעו בשבועות האחרונים.

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות