fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצח את הנאצים, ניצח את הקורונה ויהיה בחתונת נכדתו

לאחר שחמק ממחנות הנאצים במלחמת העולם השנייה הצליח משה זעירא לנצח גם את נגיף הקורונה והוא יברך את שבע הברכות בחתונת נכדתו
מור זעירא עם הסבא משה זעירא. צילום: באדיבות המשפחה

סיפורו של ניצול השואה, משה (מיקי) זעירא מקרית מוצקין, יכול להוות דוגמא ומופת לרבים אחרים. הוא שרד את זוועות הנאצים במחנה ההשמדה אושוויץ, עבר את תלאות אוניית המעפילים אקסודוס ושנותיה הראשונות של המדינה, חלה בקורונה והיה מאושפז במצב קשה. בסוף החודש הוא יעמוד מתחת לחופה עם נכדתו, מור זעירא, בחתונתה עם יאיר גלבך.

זעירא, 93, נולד בהונגריה ובגיל 12 נמלט עם משפחתו מהעיירה ומצאו מקלט בבית כנסת עד שהנאצים הגיעו והעבירו אותם עם אחרים לגטו שימה פוסטה. משם הוא נשלח למחנה ההשמדה אושוויץ שם שרד אחרי סיפר שהוא בן 16 ויכול לעבוד. לאחר מכן הוא נשלח למחנה שבו ערך ג'וסף מנגלה את הניסויים המפלצתיים שלו ושוב שיקר ואמר שהוא מעל גיל 20. הוא הצליח להתחמק מהמוות שוב כשהתחמק במהלך בדיקות רפואיות.

משה ורותי זעירא בצעירותם. צילום באדיבות המשפחה

כשהגיעו בעלי הברית לתוך גרמניה הוא שוחרר ולאחר עוד מסע של תלאות עלה ב-1947 על אוניית המעפילים "אקסודוס" שנתפסה על ידי השלטונות הבריטיים, עליה הכיר את ימי שתהיה אשתו, רותי. לאחר שהצליחו להגיע לישראל עברו ב-1958 בני הזוג זעירא להתגורר בקרית מוצקין.

ולאחר שעבר את כל התלאות והזוועות ידי אדם, חלה זעירא בקורונה ובמשך חודשיים היה מאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה במצב קשה. רוח הלחימה שלו נותרה עדיין חסונה והוא החלים ושוחרר מבית החולים בחודש שעבר.

לבני הזוג זעירא נולדו שני בנים צביקה ואיציק, ארבע נכדות ושני נכדים ושלושה נינים. אשתו רותי נפטרה לפני חמש שנים, אחרי שבעים שנות נישואים. בסוף החודש הנוכחי יעמוד זעירא מתחת לחופתה של נכדתו, מור זעירא, 32, ויסמן עוד ניצחון בדרך רווייה בקשיים.

"הוא באמת גיבור ששרד את אושוויץ ואת הקורונה" אומרת מור הנכדה "כשהוא היה בבית חולים הוא אמר לי אני אהיה איתכם בחתונה אם לא פיזית אז רוחנית". לזעירא מחכה עוד תפקיד חשוב, הוא יברך את שבע הברכות מתחת לחופה.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות