fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניצול השואה חוגג יום הולדת מאה

ישראל ידלין מקרית מוצקין, יליד פולין, שרד את זוועות השואה כדי לחגוג יום הולדת מאה. זו הייתה הזדמנות עבורו לפגוש את שגריר פולין בישראל
יום הולדת מאה לניצול השואה ישראל ידלין. צילום: דוברות העירייה

פגישה מרגשת בין שגריר פולין בישראל לניצול שואה מפולין,  נערכה היום (חמישי) בביתו של הניצול, ישראל ידלין,  בקרית מוצקין. השגריר הפולני, מארק מגירובסקי, הגיע מלווה בראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי, לביתו של ידלין והשניים איחלו לו מזל טוב ליום הולדתו ה-100 והעניקו לו עוגה ומתנה.

"התרגשתי מאוד לפגוש את שגריר פולין, דווקא ביום השואה. זאת סגירת מעגל עבורי" אמר ידלי. הוא נולד בעיירה הפולנית ונגרוב שבה התגוררה קהילה יהודית גדולה. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה,  הצליח לברוח מהעיר ונדד עד לאזור הסובייטי, שם ניתפס ונלקח למחנה עבודה בסיביר.

ידלין אולץ לעבוד בקור של מינוס 50 מעלות צלזיוס כשעל גופו בגדים דקים בלבד ונעליים שאלתר מחבל. כבר ביום הראשון  הוא הבין למה התכוונו החיילים הנאצים שקיבלו את פניו בצחוק מתגלגל ואמרו אחד לשני שהגיע "מת חדש" למחנה. לדבריו של ידלין, 70 אחוז מהאסירים במחנה לא שרדו ומתו מקור ומרעב.

ב-1949 עלתה משפחתו של ידלין לישראל. בנו, אפרים ידלין בן ה-75, ניצול שואה בעצמו התרגש לפגוש את צורי שהיה חבר ילדות שלו. השניים גדלו יחד בקרית מוצקין ולמדו בכיתות מקבילות בבית הספר היסודי אחדות. במעמד הביקור, אותו ארגנה ד"ר לאה גנור מנהלת מרכז משמעו"ת (מורשת שואה ערכים ותקומה), העניקו השגריר וראש העירייה  לידלין גם תעודת הערכה לגבורתו ומתנת יום הולדת.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות