fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"נגמרו הימים שאנחנו פח הזבל של מרכז הארץ"

כך התבטא בחריפות ראש עיריית חיפה יונה יהב, בפגישה דחופה שכינס בהשתתפות ראשי הערים של מטרופולין חיפה והקריות. בתכנון: העתקת מנחת הטיסה הקלה משדה התעופה של הרצליה לחיפה
"רעש, זהום וסיכון בטיחותי" שדה התעופה בק. חיים (צילום: צביקה רוגר לעיריית חיפה)
"רעש, זהום וסיכון בטיחותי" שדה התעופה בק. חיים (צילום: צביקה רוגר לעיריית חיפה)

ראש עיריית חיפה יונה יהב כינס היום (רביעי) דיון מיוחד עם ראשי העיריות של מטרופולין חיפה והקריות בדבר כוונת רשות שדות התעופה להעתיק את מנחת הטיסה הקלה משדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה.

בפגישה השתתפו: ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, ראש עיריית נשר אבי בינמו, ראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי, ראש מועצת רכסים דן כהן וראש עיריית קרית ים דוד אבן צור. בכינוס החירום הוחלט להגיש צו מניעה דחוף לבית משפט נגד הכוונה להעתיק את העברת נתיב הטיסה הקלה משדה התעופה בהרצליה לחיפה.

יהב סיפר כי התייעץ עם ראש עיריית הרצליה לשעבר יעל גרמן והגיע למסקנה שאין כל תועלת להעברת הטיסה הקלה שטיבה מטוסי ריסוס, מטוסים קלים ובית ספר לטיסה. לטענת יהב, למטוסים קלים גורמים למטרדי רעש לאזרחים ולסביבה וזיהום אוויר מוגבר. כמו כן לאחר בחינת התועלת הכלכלית הובן שאין כל תפוקה בנושא זה.

יהב נפגש עם שר התחבורה ישראל כץ ועם מנכ״ל רשות שדות התעופה יעקב גנות, והודיע להם שהוא מתכוון להילחם. לטענת יהב, גורמים ברשות שדות התעופה ניסו לבצע מחטף, כהגדרתו, ולהעתיק את הטיסה הקלה, תחילה משדה התעופה בהרצליה ולאחר מכן משדה דב, היות ובמרכז הארץ מתוכננים לקום שכונות מגורים.  יהב הסביר כי יש כוונה להעתיק את שדה התעופה הקיים בחיפה לאזור מגידו ולפנות את השטח לבנייה.  ״נגמרו הימים שאנחנו הפח זבל של מרכז המדינה המנותקת", הסביר יהב.

יהב הציע לפנות לבית המשפט על מנת להוציא צו מניעה למהלך וכמו כן להתחיל במאבק פוליטי וציבורי על מנת שלא יתבצע. יחד עם זאת, הוחלט כי יוצע לגורמים הרלוונטיים להעביר את הפעילות לשדה התעופה מחניים בראש פינה. ראשי העיר שנכחו במפגש, הסכימו להצטרף להגשת צו מניעה בבית משפט ולהוות חזית אחידה מול גורמי התחבורה, בעוד שהמגעים מול שר התחבורה ישראל כץ ממשיכים, בתקווה שיבין את לב אנשי הקריות וחיפה ויפעל מול רשות שדות התעופה בנושא.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות