fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד החקלאות מזהיר ממחסור בעופות

בשל רצף מועדים צום ט' באב ולאחריו חג הקורבן המוסלמי עשוי להיווצר מחסור בעופות טריים ברשתות השיווק בגלל היעדרות עובדים
עופות. צילום אילוסטרציה: פיקסאביי

במסגרת מעקב משרד החקלאות ופיתוח הכפר אחר אספקת המזון הטרי בישראל, עלה כי השנה נוצר רצף מועדים, צום ט' באב ביום ראשון הקרוב, ובצמידות אליו חג הקורבן המוסלמי שעשויים ליצור מחסור בעופות טריים ברשתות השיווק.

בצום ט' באב אין שחיטה במשחטות ההכשרות, ובחג הקורבן שמתחיל ביום למחרת וחופשתו נמשכת עד לסוף אותו שבוע גם לא מתקיימת שחיטה ברוב המשחטות. במשרד החקלאות מסבירים כי בכל שנה המשחטות מצמצמות את השחיטה בתשעת הימים הקודמים לצום ט' באב, בגלל שחלקים מהאוכלוסייה נמנעים מאכילת בשר בתשעת הימים. אך השנה, בשל צמידות הצום לחופשת חג הקורבן, המשחטות נערכות לעבודה בתפוקה מקסימאלית בשבוע הקודם לצום. עם זאת, לאור העובדה כי במהלך כל השבוע הבא, לא צפויה פעילות במשחטות לאור חופשת חג הקורבן, צפוי מחסור בעוף טרי בלבד בכל אותו שבוע.

במשרד החקלאות ופיתוח הכפר מציינים כי בעופות קפואים לא צפוי מחסור, ואף קיימים עודפים לאור חיי המדף הארוכים של המוצר, לעומת עופות טריים, שחיי המדף שלהם עומדים על כחמישה ימים. לאור הגברת פעילות המשחטות טרום צום ט' באב, יהיה מלאי מספיק של עופות טריים כדי לכסות את הביקוש הצפוי בשבוע שלפני ט' באב. משרד החקלאות ממליץ לצרכנים שמעוניינים בכך לרכוש עוף טרי בסוף השבוע הנוכחי. אספקת העוף הטרי צפויה להתחדש ברשתות השיווק ב-25 ליולי.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות