fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משלמים ארנונה על אוויר

מכפילי החנייה שמותקנים היום בבניינים חדשים באים לפתור את בעיות החנייה של הדיירים. מתברר כי סוגיית תשלום הארנונה עבורם אינה ברורה
מכפילי חניה בקרית מוצקין. צילום: באדיבות הדיירים

תושבים בשכונת משכנות אומנים בקרית מוצקין מתרעמים על העירייה לאחר שהתברר להם כי הם משלמים ארנונה על מתקנים המכונים מכפילי חנייה. מדובר במתקן המעלה את המכונית לאוויר, מעל מכונית אחרת ולמעשה מאפשר חנייה של שתי מכוניות במקום חנייה אחד.

בבניינים חדשים בשכונה ישנם חניונים, חלקם תת קרקעיים ועל מנת למצוא מקומות חנייה למכוניות של הדיירי, בנו הקבלנים מכפילי חנייה. לדברי אחד התושבים שרשותו מכפיל חנייה, "אף אחד לא אמר לנו שאנחנו אמורים לשלם ארנונה על מכפיל חנייה ועד שלא קיבלתי את דרישת תשלום הארנונה לא ידעתי שיש דבר כזה. כשקניתי את הדירה אמרו לי שאני צריך לשלם עבור השטח של החנייה, אבל לא אמרו לי שאני צריך לשלם גם על השטח האווירי שמעל החנייה לפי 12 מ"ר. פנינו לעירייה ונאמר לנו שאין מה לעשות".

מתברר שנושא מכפילי החנייה אינו ברור דיו בכל הנוגע לתשלום ארנונה. מחיפוש אחר מקומות אחרים שבהם מותקנים מכפילי ארנונה, מתברר כי מקרה אחד הגיע לפתחו של בג"צ ונוגע לעיריית תל אביב. על פי אותו סק דין, טענה עיריית תל אביב כי אינה גובה ארנונה על השטח האווירי של מכפיל החנייה.

מתברר כי גם ברשות המקומית הנושא עדיין אינו ברור לחלוטין. מהעירייה נמסר כי: "נתוני השטחים וההצמדות לדירות נמסרים לעירייה על ידי היזמים. לגבי סוגיית מכפילי חנייה: הנושא הועבר על ידי הרשות לוועדת הערר ויש להמתין להתייחסותה. בכל אופן העירייה פועלת ותפעל על פי חוק".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות