fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משט האדמירלים

הרבה נוסטלגיה, סיפורי קרבות, הרפתקאות, זיכרונות וים מכניס אורחים. צ'רקס השתתף בשבת האחרונה במשט הצדעה למפקדי חיל הים לדורותיו. היה מרגש
הצדעה לדור המפקדים של חיל הים לדורותיו. משט האדמירלים | צילום: שמיר סטרוגנו
הצדעה לדור המפקדים של חיל הים לדורותיו. משט האדמירלים | צילום: שמיר סטרוגנו

בשבת האחרונה, בים שקט ושטוף שמש, יצאו כ-100 ספינות מפרש למשט הצדעה למפקדי חיל הים לדורותיו – אלופים ותתי אלופים שנפטרו במהלך השנים, חלקם בסביבות גילאי ה-80, חלקם צעירים יותר ומקצתם בשיבה טובה.

את המשט לזכרם של מפקדי חיל הים לדורותיו יזמו זקן שייטי מועדון כרמל, תת אלוף במיל' שבתאי לוי, 87, לוחם ומפקד נערץ בזכות עצמו ומי ששימש בתפקיד סגן מפקד חיל הים, ואורה אשור, אלמנתו של תת אלוף אברהם אשור (מוסלי). בתמיכת שייטי חיפה והצפון ועמותות חיל הים הם יצרו מפגן ראווה שכולו כבוד למורשת החיל ומפקדיו.

השתתפתי במשט כשאני משיט את בני משפחתו של אלוף ביני תלם ז"ל, מפקד חיל הים לשעבר, וחשתי את ההתרגשות הרבה, כאשר שבתאי לוי דיבר על האבות שלהם וכאשר הזרים הושלכו לים בספינת הפיקוד של המשט.

רוני תלם, בתו של מפקד חיל הים לשעבר ביני תלם | צילום: שמיר סטרוגנו
רוני תלם, בתו של מפקד חיל הים לשעבר ביני תלם | צילום: שמיר סטרוגנו

הרוח הייתה טובה אלינו

הפלגנו על רוח טובה צפונה כשאנו מספרים סיפורי ים, הרפתקאות וחוויות מתקופות שונות מחיינו. במכשיר הקשר בקע קולו של האדמירל שבתאי לוי, ששר שירי מלחים באיטלקית לזכר ימי הטורפדות הישנות מעץ ושיתוף הפעולה עם הצי האיטלקי. מאוד ריגשו אותי דבריה של אורה אשור, שסיפרה איך בעלה, תת אלוף מוסלי, נלחם בסטיגמה של ילד שכונות בשנותיו כתלמיד בחיפה, עשה מאמץ בקיץ, למד מתמטיקה ופיזיקה, התקבל לבית הספר לקציני ים וסיים בהצטיינות קורס חובלים והגיע לדרגת אדמירל.

סיפורי ים, הרפתקאות וחוויות מתקופות שונות מחיינו | צילום: שמיר סטרוגנו
סיפורי ים, הרפתקאות וחוויות מתקופות שונות מחיינו | צילום: שמיר סטרוגנו

התרגשתי מאזכור שמו של האלוף שמואל טנקוס, איש צנוע שבגיל 30 קיבל פיקוד על חיל הים ותרם לו רבות בציוד ובהתפתחות, היה מפקד החיל במבצע סיני והעמיד דורות של ימאים בחיל הים. באזרחות היה המנהל המיתולוגי של בית הספר לקציני ים בעכו.

האירוע היה מאורגן להפליא, הרבה נוסטלגיה, סיפורי קרבות וזיכרונות, וגם הים היה מכניס אורחים וחייך לשייטים. אין ספק שזוהי תחילתה של מסורת יפה שהלוואי ותימשך הרבה שנים, כמשט הצדעה לדור המפקדים של כולנו.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות