fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרגש: ביגה בקניון שער הצפון הציבה שולחן נופלים בלב המסעדה

לרגל יום הזיכרון: ביגה, בקניון שער הצפון, הצטרפה למסעדות נוספות ברחבי הארץ שהחליטו לצאת במהלך הנצחה ולהציב שולחנות נופלים.
שולחן נופלים בביגה | צילום: יחצ
שולחן נופלים בביגה | צילום: יחצ

בין שולחנות הסועדים בביגה בקניון הצפון הוצב שולחן נופלים, שכל אלמנט עיצובי עליו בעל משמעות סימבולית המתכתבת עם סמלי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה.

"זוכרים ומנציחים את החיילים והחיילות שנפלו, הנעדרים, ואת נפגעי פעולות האיבה", כך כתוב ב"תפריט" שנמצא על שולחן הנופלים ושמסביר את המשמעות של כל אלמנט שנבחר להיות על השולחן המיוחד. כך, למשל, השולחן קטן וערוך לאחד בלבד שכן הוא מסמל את החיילים שנפלו ולא יכולים לשבת ליד השולחן. המפה הלבנה מסמלת את הכוונות הטהורות של החיילים שהתגייסו לצבא. הורד הבודד באגרטל מסמל את הדם שנשפך כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל ומייצג גם את המשפחה והחברים המצפים להשבתם של החיילים הנעדרים.

הסועדים בביגה לא נשארים אדישים ורבים מהם מתקרבים לשולחן ובוחנים אותו מקרוב ובדממה. אחרים לוטשים מבטים ארוכים לעברו ממקום מושבם במסעדה. הבחירה של ביגה להציב שולחן כזה מתכתבת עם גל של מסעדות ברחבי הארץ שהחליטו לצאת במהלך הנצחה דומה ולהציב שולחנות נופלים. מי שהעלתה את רעיון ההנצחה הזה היא יעל רובנר צימט אשר שכלה את בנה הבכור, אחיעד, בעודו בן 21.

מנכ"ל קניון שער הצפון, דותן שלום: "קניון שער הצפון גאה להנציח את זיכרונם של הנופלים. זוהי דרך מיוחדת מאוד. אי אפשר להתעלם מנוכחותו של שולחן כזה אשר מוצב במרכז מסעדה ואני מאמין שכל יושביה חווים תחושה לא קלה למראה השולחן."

שולחן נופלים בביגה | צילום: יחצ
שולחן נופלים בביגה | צילום: יחצ

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות