fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מעבדת ויזואליזציה חדשה הוקמה בטכניון בחיפה

המעבדה החדשה שנבנתה מאפשרת כניסה וירטואלית תלת ממדית אל תוך הדמיות של בניינים, ערים, ואתרים נופיים, הקיימים במציאות או בגדר תכנון עתידי
סטודנטים במעבדה החדשה (צילום: דוברות)
סטודנטים במעבדה החדשה (צילום: דוברות)

טקס חניכת מעבדת ויזואליזציה חדשה, הראשונה מסוגה בארץ, התקיים אתמול (ראשון) בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון.

הטקס התקיים במעמד נשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא ודיקן הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון, פרופ' יהודה קלעי. לכבוד פתיחת המעבדה החדשה, תתקיים בטכניון במהלך השבוע הבא סדנה של הרצאות, הדגמות ודיונים בשיתוף חוקרים מהארץ והעולם.

המעבדה החדשה שנבנתה היא מעבדת מחקר והוראה. היא מאפשרת כניסה וירטואלית תלת ממדית אל תוך הדמיות של בניינים, ערים, ואתרים נופיים, הקיימים במציאות או בגדר תכנון עתידי. המעבדה כוללת מסך קעור ברוחב שמונה מטרים, ועליו מוקרנת תמונה רציפה באמצעות שלושה מקרנים מסונכרנים. המשתתפים במעבדה יוכלו לשלוט באופן אינטראקטיבי על הדגם, באמצעות שבע מצלמות מעקב, חיישנים ובקר אלחוטי, המאפשרים מעין סיור ווירטואלי בסביבה המוצגת. המעבדה יכולה לשתף עד עשרים משתתפים בחוויה.

מעבדה זו היא המתקדמת ביותר בארץ ומהמעבדות המובילות בעולם. היא פרי יוזמתו של פרופסור יהודה קלעי, והוקמה בעזרתם של חמישה חברי סגל חדשים בטכניון. את הקמתה הובילו פרופ' משנה דניאל אורנשטיין, המשמש כראש המעבדה, ופרופ' משנה דפנה פישר-גבירצמן, אדריכלית אשר תכננה, עיצבה ופיקחה על הקמתה.

פרופ'קלעי הסביר את הצורך במעבדה ווירטואלית: "לא ניתן לחוות בניינים, ערים ונופים, אלא דרך נוכחות פיזית בסביבתם, לכן בדרך כלל עלינו לחכות עד שבניין נבנה כדי שנוכל לחוות אותו. המעבדה תאפשר גילוי ותיקון שגיאות בתהליך התכנון עצמו של הבניין. אפשרות זו חשובה במיוחד כאשר מדובר בתכנון סביבות בעלות גיאומטריה מורכבת, כפי שכלי התכנון הדיגיטליים הנוכחיים מאפשרים, או נופים אשר שיקומם דורש התערבות תכנונית רב שנתית".

המעבדה תשמש למחקר של חברי סגל הפקולטה והמשתלמים לתארים מתקדמים, ותשתלב ככלי הוראה בקורסי הסטודיו בפקולטה", אמרה פרופסור משנה פישר-גבירצמן, "אנו צופים כי השימוש במעבדה יוסיף כלי חדש לתהליכי העבודה בסטודיו, ויפתח אפשרויות וכיווני מחקר חדשים".

סטודנטים במעבדה החדשה (צילום: דוברות)
סטודנטים במעבדה החדשה (צילום: דוברות)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות