fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנכ"ל מילואות: סכנה בטיחותית בצומת נתק'ה

רמי רז, מנכ"ל תשלובת מפעלי מילואות, במכתב דחוף לשר התחבורה ישראל כץ: "הכניסה למתחם מילואות וביציאה ממנו קיים עומס תנועה המהווה סכנה בטיחותית חמורה"
מנכ"ל תשלובת מילואות רמי רז
מנכ"ל תשלובת מילואות רמי רז (צילום: יח"צ)
מנכ"ל תשלובת מילואות רמי רז
מנכ"ל תשלובת מילואות רמי רז (צילום: יח"צ)

הרמזור שהיה אמור לפתור את בעיית עומס התנועה והסכנה הבטיחותית בכניסה למתחם מילואות רק מחמיר אותה, כך טוען מנכ"ל תשלובות מילואות רמי רז שפנה לשר התחבורה במכתב בהול שיסדיר את עומס התנועה הכבד.  כיום מבוצעים במקום עבודות הרחבת הכביש בסמוך לכפר מסריק במזרח ומתחם מילואות במערב.  מה שהיה אמור להקל על עומס התנועה לא נושא פרי.  הרמזור הזמני שהוצב היווה פתרון חלופי לכביש השירות שנסגר במהלך סלילת כביש עוקף קריות אפשר למכוניות המגיעות מכיוון חיפה לפנות שמאלה, לנתיב פנימי שהוכשר במיוחד לצורך זה.

מדובר בנתיב דו מסלול המאפשר למשאיות היוצאות ממתחם מילואות לכיוון עכו לצאת דרך אותו רמזור. אלא שהרמזור שהיה אמור לפתור את בעיית עומס התנועה והסכנה הבטיחותית רק מחמיר אותה: משאיות הממתינות ברמזור לפני המסלול הצר של הנתיב הדו מסלולי חוסמת את הכניסה ויוצרות פקק גדול בכלל ובשעות העומס, בבוקר ואחר הצהריים, בפרט.

במכתב דחוף ששלח באחרונה  רז, הוא מתריע בפניו על הסכנה הבטיחותית החמורה הכרוכה בכניסה וביציאה מהמתחם אל צומת נתק'ה וממנה. בין השאר הוא כותב במכתבו: "למפעלי מילואות נכנסות ויוצאות משאיות רבות. הנתיב צר, העומס רב והרמזור קצר בצומת נת'קה. נוצר מצב שבו הן לצפון והן לדרום חוסמות משאיות את התנועה. העומס שנוצר, כבישים מצטלבים ונתיבים לא ברורים מהווים סכנה בטיחותית חמורה ולכם הנכם נדרשים לטפל בנושא לאלתר" את מכתבו חותם רז, בהדגשה ובהבלטה, במלים: לטיפולכם הבהול בבעיה למניעת תאונות ונפגעים".

מכתב ברוח זו כתב באחרונה רז גם לארנון וולסקי, מנהל פרויקט עוקף קריות של חברת 'שפיר', המבצעת אותו. "כידוע, במסגרת שינוי מערך הכבישים וכבישי השרות במסגרת ביצוע עבודות שדרוג כביש 4, שונו הכניסות לתשלובת מפעלי מילואות. הבאים מכיוון דרום נדרשים לפנות שמאלה ולהיכנס לצומת נתק'ה" ואז לפנות שמאלה ולהמשיך בכביש השרות דרומה למילואות. הרמזור שמאלה הינו קצר ביותר וקיים רק נתיב אחד לפניה שמאלה. כאשר משאית נדרש לפנות שמאלה היא חוסמת את הנתיב ובכל קטע רמזור מספיקה לעבור לכל היותר משאית אחת. נבקש להקצות נתיב נוסף לפניה שמאלה ברמזור וכן להאריך את פרקי הזמן ברמזור".

בתגובה למכתבו של רז אל וולסקי, כותבת מאיה שקלאר, מחברת דגש הנדסה- תכנון תנועה ודרכים בע"מ, "חשוב לציין, במסגרת הסדרי תנועה סופיים בצומת כפר מסריק דרומי ("נתק'ה") מתוכננים שני נתיבי פנייה שמאלה מכיוון דרום לעומת הנתיב היחיד שקיים היום בשטח על פי הסדר הזמני. הפעלת הרמזור לפי הגאומטריה הסופית תייעל את תפקוד הרמזור, כאשר חלק מהפניות מתבצעות בצומת הצפוני.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות