fbpx

מנכ"ל חברת החשמל: "עובדינו מסכנים את חייהם כדי שלתושבים יהיה חשמל"

את הדברים אמר מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל, במהלך ישיבה של המרכז השלטון המקומי עם ראשי רשויות מכל הארץ 
מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגל, עם ראשי הרשויות צילום: דוברות חברת החשמל

"מדי יום, מתייצבים עובדי חברת החשמל בשטחים שנפגעו מירי רקטות בצפון ובדרום, מסכנים את עצמם ואת חייהם והכי כדי להחזיר חשמל לשתי התושבים. אנו מתייצבים לכל קריאה. פעמים רבות מי שעוצר אותנו מלהגיע הם כוחות הביטחון בשל רמת סיכון גבוהה מדי בעיניהם". כך אמר מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר, בעת שהוזמן לישיבת מרכז השלטון המקומי עם ראשי רשויות מכל הארץ, שהתקיימה בנהריה.

שפיגלר הוסיף וציין: "אנחנו בחברת החשמל חלק בלתי נפרד מכם ומהמשימות הניצבות בפניכם. עם תחילת הלחימה, עובדי חברת החשמל הבינו את גודל האירוע והגיעו לתקן נזקי ירי בתשתיות חשמל למרות הסכנה האורבת להם. במספר רב של מקרים עובדי החברה הגיעו בסמוך לרשת ולקו הגבול על מנת  לתקן ולהחזיר את אספקת החשמל וצה"ל היה זה שעצר בעדם לתקן את הקווים בשל הסיכון הרב לשלומם".

"אנחנו פועלים למגן בעיקר מבחינה פסיבית את המערכות האסטרטגיות שלנו על מנת שבשעת הצורך נוכל להחזיר חשמל בהקדם לכלל התושבים. לעניין זה עשינו גם תרגילים רטובים כולל השבתת תחנות משנה והשבת אספקת החשמל בתוך 48 שעות. מתוך הבנה של העתיד לבוא, דחפנו, יחד עם שר האנרגיה, הטמנה של רשתות בקרקע, בעיקר במקומות הסמוכים לגבול. אילו זה היה נעשה בעבר, עובדי החברה לא היו נדרשים לסכן את עצמם כפי שהם מסכנים את עצמם כיום. הטמנת הרשת תמזער את הפגיעות ברשת החשמל וההשנאה ותבטיח כי החשמל יגיע לכל הצרכנים כסדרו. אנחנו מודעים למצב הקיים בכל האזורים שנפגעו, והלוואי ונעבור את המצב כמה שיותר מהר ונוכל לבנות תשתיות חדשות ולא רק לתקן נזקים".

דוד אזולאי, ראש עיריית מטולה: "במו עיני ראיתי את עבודתם של עובדי חברת החשמל. הצבא עוצר את העובדים מלהגיע למקומות מסוכנים ואף מוציא אותם מהשטח לא מעט פעמים. שאפו ענק לכל עובדי חברת החשמל. לצערי, אין גופי הצלה שמגיעים בזמן אמת, וזה מתסכל. מדינת ישראל איבדה את הצפון. אני מקווה שנצא מפה בהחלטות לפעולה במקום להמשיך להיפגש ורק לדבר. באמירות אנחנו טובים. צריך לפעול ולעשות דברים פיזית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות