fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצילים חיים: עמדות של דפיברילטורים נחנכו בקרית ביאליק ובקרית חיים

במסגרת פרויקט ייחודי של מד"א מוצבות העמדות במוקדים שונים ברחבי הארץ. מנהל מרחב כרמל במד"א: "העמדות עתידות לשפר עוד יותר את המענה הרפואי ולהציל חיים בעת חירום"
עמדת דפיברילטור בקרית חיים | צילום: דוברות מד"א
עמדת דפיברילטור בקרית חיים | צילום: דוברות מד"א

מכשירי מפעם (דפיברילטורים) הוצבו בשבוע החולף בשני מיקומים מרכזיים בקרית חיים ובקרית ביאליק במסגרת פרויקט מיוחד של מד"א.

בכל דקה שחולפת ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכ-10-7 אחוזים, וככל שמתן מכת החשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל.

חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי הדפיברילטור של מד"א, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מחובר למוקד החירום 101 של מד"א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפרמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד"א מקבלים פרטים על המטופל בעודם בדרכם למקום האירוע.

באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב.

עמדות מכשירי הדפיברילטור נתרמו על ידי דינה ומארק מונצר, באמצעות אגודת ידידי מד"א בוויקטוריה, אוסטרליה.

חונכים את עמדת הדפיברילטור בקרית ביאליק. דוקורסקי, גלר וקרשובר | צילום: דוברות העירייה
חונכים את עמדת הדפיברילטור בקרית ביאליק. דוקורסקי, גלר וקרשובר | צילום: דוברות העירייה

מנהל מרחב כרמל במד"א, ארז גלר: "במסגרת פרויקט מד"א להצבת מכשירי דפיברילטור ברחבי הארץ, אנו שמחים לחנוך את העמדות של מד"א בקרית ביאליק ובקרית חיים, עמדות שעתידות לשפר עוד יותר את המענה הרפואי ולהציל חיים בעת חירום. העמדות מוצבות במיקום מרכזי המיועד לשימוש תושבי העיר".

בקרית חיים הוצב הדפיברילטור בעמדה חכמה על מבנה מרכז השיטור הקהילתי ברחוב אח"י אילת, והוא מצטרף לחמישה מכשירים של מד"א שהוצבו בשנה האחרונה בחיפה.

ראשי הערים מודים

בקרית ביאליק הוצב הדפיברילטור בכיכר הידידות בטיילת שמעון פרס בטקס שנערך השבוע בנוכחות ראש העירייה, אלי דוקורסקי, מנהל מרחב כרמל במד"א ארז גלר והפרמדיק המפקח של מרחב כרמל גיא קרשובר.

דוקורסקי: "הרעיון בהתקנת דפיברילטור הוא להנגיש את השירות מציל חיים לציבור הרחב. העירייה תפעל להרחיב את פרישת המכשירים לאתרים נוספים בקריה".

ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם: "אני מודה למד"א על היוזמה להצבת מכשירי ההחייאה במרחב הציבורי בעיר. זוהי יוזמה שלא ניתן להפריז בחשיבותה ואשר עשויה להוות ברגע האמת את ההבדל בין חיים למוות. עיריית חיפה איתרה יחד עם מד"א אתרים עירוניים, בהם ניתן להפעיל את מכשירי ההחייאה ותמשיך לפעול להרחבת המיזם".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות