fbpx

מג"ב צפון עצרו כנופייה "על חם" בזמן שביצעו גניבה בהיקף עצום ממפעל מזון לבעלי חיים

לוחמי ובלשי מג"ב צפון עצרו כנופייה "על חם" עת שביצעו גניבות בהיקף עצום ממפעל מזון לבעלי חיים בצפון. אתמול הוגשו כתבי אישום בגין עשרות עבירות. לצפייה בתיעוד וידאו בהמשך הכתבה.
כתבי אישום הוגשו כנגד כנופיית גנבים ממפעל מזון בצפון שנעצרו עי בלשי מגב צפון | צילום: דוברות המשטרה

בחודשים האחרונים התנהלה פרשייה ביחידה המרכזית של מג"ב צפון בסיוע מרכז הבינה באגף החקירות והמודיעין של משמר הגבול, בעקבות מידע בדבר כנופייה שביצעה גניבת תוצרת שיטתית וסדורה ממפעל מזון לבקר, צאן וסוסים במושב נהלל שבצפון הארץ.

הכנופייה, ששניים מחבריה היו עובדי המפעל, ביצעו עשרות רבות של גניבות לאורך החודשים האחרונים. השיטה בה פעלו, הייתה זהה בכל הגניבות שביצעו.

כפי שניתן לראות בתיעוד המצורף ממצלמות האבטחה, הם נהגו לוודא תחילה שישנה היתכנות לביצוע הגניבה באותו מועד ושישנה סחורה מוכנה להעמסה, מגיעים עם טנדר ולרוב גם עם עגלה נגררת למפעל, מעמיסים באמצעות מלגזה משטחים של תוצרת חקלאית על הטנדר והעגלה והיו נוסעים מהמפעל עם התוצרת הגנובה.

צפו בתיעוד:

בחלק מהמקרים, כפי שניתן לראות בתיעוד, אחד מהם שהועסק באותו המפעל, היה מנתק את מצלמות האבטחה במקום על מנת לנסות ולמנוע את גילוי מעשי הגניבה.

חלק מהתוצרת הגנובה, נמכרה על ידי הכנופייה לחקלאים בצפון הארץ העוסקים בגידול צאן ובקר, באופן מיידי, לאחר שאלו ביצעו את הגניבה, במחיר מוזל.

בחיפושים שביצעו הכוחות בבתיהם וברשותם, נתפסו 1042 שקי מזון במשקל כולל של כ-28 טונות שהוחזרו למפעל.

סך הכל, מיוחסים לחברי הכנופייה 84 אירועי גניבה. הנזק הישיר והעקיף שנגרם למפעל המזון מוערך בכמיליון ש"ח.

אתמול, לאחר הפעילות החקירתית המאומצת בימ"ר מג"ב ארז של מג"ב צפון, הוגשו כתבי אישום חמורים נגד שלושה מחברי הכנופייה, תושבי זרזיר בשנות ה-20 וה-30 לחייהם. סעיפי האישום כוללים גניבה בידי עובד, גניבה בנסיבות מיוחדות, הסגת גבול כדי לעבור עבירה ושיבוש הליכי משפט.

כמו כן, חולטו הטנדר, העגלה ועוד שני רכבים שבאמצעותם גנבו את התוצרת החקלאית, בשווי המוערך בכ-280 אש"ח.

לוחמי משמר הגבול פועלים בצפון ובכל הגזרות ברחבי המדינה לשמירה על ביטחונם, רכושם ופרנסתם של החקלאים הישראל. אנו נמשיך להפעיל את כלל האמצעים הטכנולוגיים, המודיעיניים והמבצעיים העומדים לרשותנו במטרה להגן על החקלאים וללכוד את מי שמנסה לפגוע בהם ובפרנסתם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות