fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאתמול: אפשר להעביר את חשבון הבנק שלנו לבנק אחר בלחיצת כפתור

מאתמול יתאפשר לנו לעבור בין הבנקים באמצעות האינטרנט, ללא צורך להגיע לסניף וללא בירוקרטיה, איך זה יקרה? ננסה להסביר את התהליך
בנק ישראל | צילום: By by Ester Inbar, available from https://commons.wikimedia.org/wiki/User:ST., Attribution, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=544008
שוק הבנקאות הריכוזי עבר אתמול טלטלה גדולה, המדובר בצעד משמעותי ביותר שאמור להסיר את מחסום המעבר העיקרי בין הבנקים, העברת החיוביים והזיכויים של הלקוח חשבון בנק אחד למשנהו בלחיצת כפתור. 

המערכת שפותחה במשך יותר משלוש שנים על ידי המערכת הבנקאית, מפשטת בצורה משמעותית את תהליך המעבר הקיים כיום ותאפשר ללקוחות לשפר את תנאי ההתקשרות שלהם מול הבנקים.

המערכת החדשה מאפשרת ללקוחות המערכת הבנקאית לעבור מבנק לבנק באופן מקוון, נוח, מאובטח וללא עלות ובתוך 7 ימי עסקים. כמו כן, לאחר העברת הפעילות וסגירה אוטומטית של החשבון בבנק הישן, ככל שלא נותרה בו פעילות נוספת, החיובים והזיכויים שיגיעו לחשבון הישן יעברו אוטומטית לחשבון החדש (שירות "עקוב אחרי").

כדי להעביר את הפעילות לבנק אחר, קיים צורך לפתוח חשבון בנק בבנק שאנחנו מעוניינים לעבור אליו, לאחר פתיחת החשבון נכנסים לאפליקציה ו/או לאתר האינטרנט של הבנק החדש ומגישים את בקשת ההעברה.
מאתמול אין צורך להגיע לסניף הבנק הישן וההעברה מתבצעת על ידי הגשת בקשה בבנק שאליו הלקוח מעוניין להעביר את הפעילות שלו.
הבנק החדש אמור ליצור קשר עם הבנק הקודם והתהליך כולו מתנהל בין שני הבנקים ללא פעולה כלשהי שאנו אמורים לנקוט וללא עלות.
מעתה ואילך הלקוח יוצר קשר רק עם הבנק אליו מועברת הפעילות, כאשר העברת החשבון תתבצע תוך 7 ימי עסקים מהגשת הבקשה.
חשבונות העו"ש של משקי הבית יהיו ניתנים להעברה, פרט להלוואות ואשראי, למשכנתאות, למוצרים פיננסיים מעוקלים ומשועבדים לבנק ועלינו יהיה להגיע להסכמות מול הבנק.
חשבונות תאגידים לא ניתן יהיה להעביר במסגרת המערכת למעבר מהיר.
כמו בדואר, יופעל שרות "עקוב אחריי" למשך שנתיים לחיובים וזיכויים שיגיעו בעתיד ולהמחאות שיופקדו לטובתכם.
הבנק החדש יכול לסרב לביצוע ההעברה בחשבונות שקיימת בהם יתרת חוב ואם טרם חלפו שלושה חודשים ממועד ביצוע העברה קודמת ואילו הבנק הישן לא יוכל למנוע המעבר, אבל מותר לו לנסות ולפתות את הלקוח להשאר, תוך התחייבות שאינו מפעיל לחצים.

שר האוצר, מר אביגדור ליברמן: "מעבר מהיר מבנק לבנק הוא צעד חשוב וחלק אינטגרלי במדיניות הגברת התחרות אותה אנו נוקטים בענפים השונים. פעולת המעבר מתבצעת ללא עלות על מנת להנגיש את השירות לכל אזרחי המדינה. נמשיך לפעול על מנת להפחית בירוקרטיה במוקדים משמעותיים אשר משפיעים ומקלים על ההתנהלות היומיומית של כולנו."

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "השלמת הצעד הזה הוא שלב נוסף בדרך למערכת פיננסית פתוחה, שקופה ותחרותית יותר שאנו מקדמים בכמה חזיתות ושתאפשר ללקוח לבחור בקלות ובנוחות את נותני השרותים הפיננסיים השונים שהוא צורך. נמשיך לנצל את העידן הדיגיטלי שעומד לרשותנו כדי לקדם תהליכים ולהוריד חסמים במערכת הפיננסית ובמערכות התשלומים".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות