fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה: התחדשות עירונית חברתית בקרית שמואל

הועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה תכנית התחדשות עירונית בחלק הצפוני של קרית שמואל. התכנית מציעה לחדש את מתחם המגורים הוותיק במסלול עיבוי בינוי
התחדשות עירונית בקרית שמואל. הדמיה באדיבות משרד גיורא גור

התכנית אותה יזמה חברת שקמונה, חברה ממשלתית עירונית לשיקום הדיור בחיפה, בשיתוף עם עיריית חיפה מתייחסת למתחם של 80 דירות קטנות בשטח ממוצע של כ-38 מ"ר הבנויות בחמישה מבנים בני ארבע קומות מעל קומות עמודים הפרוסים על שטח כולל של 5.6 דונם.

מדובר במבנים ישנים ברחוב אריה לוין שאינם עומדים בתקן רעידות אדמה, ללא מיגון ומעלית ומספר חניות נמוך. כ-90 אחוזים מדיירי המתחם הינם שוכרים כאשר כרבע מכלל בעלי הדירות הינם דיירי דיור ציבורי של חברת שקמונה. התכנית מיעה לחדש את המתחם במסלול עיבוי בינוי.

בשנת 2018 החליטה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, על הכרזה מקדמית של המתחם כמתחם עיבוי במסלול יזמי. התכנית מקודמת על ידי אגף תכנון עיר והמחלקה להתחדשות עירונית והינה בסמכות הועדה המקומית, המהווה  וועדה עצמאית מיוחדת, אשר רשאית לדון ולאשר תכניות התחדשות התואמות את תכנית המתאר העירונית חפ/2000.  חברת שקמונה, מקדמת את התכנית בשיתוף עם ועד הדיירים כאשר עצם ההתארגנות יצרה לראשונה קהילה בקרב הדיירים.

התוכנית מציעה שדרוג של המבנים הקיימים. תוך חיזוק, מיגון, שיפוץ, תוספת מעליות, ממ"דים ומרפסות, להגדלת שטחי הדירות הקיימות והשבחת דירות הדיור הציבורי ודיירי המקום. זאת לצד תוספת של 84 יח"ד חדשות של 3-5 חדרים שיבנו מעליהן. שטחי קומת הקרקע מיועדים לצרכי הציבור מתוך חשיבה על יצירת מרקם חברתי ומתן מענה לצרכי האוכלוסייה. בסך-הכל יכלול המתחם 164 יח"ד.

בנוסף יוסדרו במתחם החניות לצד שטחי ציבור חדשים שיוכשרו לטובת דיירי המתחם. על פי המלצת מהנדס העיר, טרם הגשת היתרי בניה תוגש תכנית בינוי ופיתוח לכל המתחם ותכלול בין היתר: את העמדת המבנים במתחם, חתכים וחזיתות, חתכי רחוב, הפיתוח המוצע בכל מגרש ולאורך הדרכים הגבולות לרבות נטיעות, ריצופים, מעקות גדרות ופרטי פיתוח מוצעים כגון ספסלים אשפתונים, חיפויים ארונות ונגישות לתשתיות.

מימוש התוכנית ישדרג משמעותית את רווחת דיירי המתחם ויאפשר בזכות הדירות המוגדלות והדירות החדשות שיבנו בו, כניסה של משפחות עם ילדים ושיבה של דיירים ותיקים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות