fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקצין מקרית ביאליק שהחליט רגע לפני השחרור לסיים קורס טיס

סרן ע', יליד קרית ביאליק, החליט לחזור ולסיים את קורס הטיס אותו החל בעבר אך לא סיים. השבוע הוא קיבל סוף-סוף את כנפי הטיס
"מסע מאוד מעניין שצריך להגיע אליו מאוד צנוע". סרן ע' | צילום: דובר צה"ל
"מסע מאוד מעניין שצריך להגיע אליו מאוד צנוע". סרן ע' | צילום: דובר צה"ל

השבוע התקיים טקס סיום קורס טיס מספר 181 בבסיס חצרים, שבו הוענקו כנפי טיסה לבוגרים. את הקורס סיימו השנה 39 חניכים, 37 בנים ושתי בנות, ביניהם גם סרן ע', 26, יליד קרית ביאליק.

קורס טיס נחשב לקורס מורכב שנמשך שלוש שנים, במהלכו מתמקצעים הצוערים בכלי הטיס השונים ומסיימים תואר אקדמי. הבוגרים שיובילו את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות הוכשרו להוות את חוד החנית המבצעית והאסטרטגית של צה״ל. מסדר הכנפיים נערך השנה בסימן "דמות הלוחם האווירי".

סרן ע', יליד קרית ביאליק, מתגורר היום בבאר שבע. חברתו של ע' היא קצינת סימולטור, ואחותו, 19, לוחמת הגנ"א (הגנה אווירית). אביו מהנדס, ואמו היא מורה ופעילה חברתית. בתיכון שבו למד ע', הרחיב פיזיקה וערבית והיה מדריך שלח צעיר.

ע' התגייס לקורס 171, אך הפסיק את השתתפותו בשל סיבות אישיות. לאחר מכן השתבץ בתחום הלוחמה האלקטרונית בחיל האוויר, שירת במשך שנה כחוגר ושלוש שנים בקצונה והיה מפקד צוות. שלושה חודשים לפני השחרור, החליט ע' שהוא רוצה לסגור מעגל ולחזור לקורס טיס.

בשנה הראשונה בקורס טיס הוא חווה קושי בשל העובדה, כי כבר היה קצין ומפקד. אחת החוויות שזכורות לו במיוחד מהקורס היא מסע הניווט המסכם. הוא לא חשב שיגיע לרגע הזה. בנוסף, זכורה לו טיסת הסולו הראשונה שלו. "חשבתי לעצמי, מי נותן לי להחזיק את הכלי הזה ולעשות את זה בעצמי?". את שלוש השנים בקורס הוא מסכם: "מסע מאוד מעניין שצריך להגיע אליו מאוד צנוע, מרגישים שזו רק ההתחלה ויש עוד דרך ארוכה לשירות".

מחיל האוויר נמסר: "הדור הנוכחי של לוחמי האוויר מאופיין באומץ לב וחיבור לחברה הישראלית, תוך התמקצעות ביכולות טכנולוגיות מתקדמות, קבלת החלטות והתמודדות עם תרחישי העת הנוכחית בצורה הטובה ביותר. צוותי האוויר מונעים משליחות עמוקה למטרת שמירה על בטחון מדינת ישראל, ומודעים לסיכונים בהשלמת משימה זו".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות