fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: איסור שימוש בכלים חד פעמיים והפעלת קריוקי בפארקים הציבוריים

מועצת העיר אישרה פה אחד בישיבתה האחרונה את התיקון לחוק העזר העירוני. קנסות של 730-420 שקלים יירשמו למי שייתפסו עוברים על החוק
בלי כלים חד פעמיים בפארקים הציבוריים. טיילת שמעון פרס | צילום: דוברות העירייה)
בלי כלים חד פעמיים בפארקים הציבוריים. טיילת שמעון פרס | צילום: דוברות העירייה)

מועצת העיר קרית ביאליק אישרה פה אחד בישיבתה האחרונה תיקון לחוק עזר עירוני, האוסר על הכנסת כלים חד פעמיים והפעלת מערכות הגברה בפארקים הציבוריים בעיר. קרית ביאליק היא הרשות הראשונה בקריות שפועלת כך והרשות השנייה בישראל אחרי המועצה האזורית מבואות חרמון.

על פי ההערכות, בישראל נוצרת מדי שנה פסולת פלסטיק במשקל של כמיליון טון, יותר מ-100 ק"ג לאדם.

מדוח של עמותת אדם, טבע ודין, עולה, כי הישראלים מוציאים מדי שנה כ-2 מיליארד שקלים על כלים חד פעמיים; מדי שנה נצרכים כ-2 מיליארד שקיות חד פעמיות וכ-1.7 מיליארד בקבוקי שתייה חד פעמיים. משק בית ממוצע בישראל מוציא כ-800 שקלים בשנה על כלים חד פעמיים, נתון הנמצא במגמת עלייה, לאחר שבשנים האחרונות נרשם גידול של יותר מ-10 אחוז בצריכתם.

חלק ניכר מן הפלסטיק אינו עובר לטיפול מוסדר כמו מחזור, שריפה או הטמנה, אלא מגיע בכמויות אדירות לסביבה ממקורות שונים, כגון לכלוך רשות הרבים, שפכים ועוד, ושם הוא נצבר ומתפרק לאורך שנים ויוצר זיהום סביבתי כבד.

אזהרות וקנסות

לדברי ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, מדובר במגמה של העירייה למנוע שימוש בכלים חד פעמיים ומטרדים הנלווים לכך. כמו כן תיאסר הבערת אש במרחב הציבורי, מלבד מאשר במקומות שבהם יותר הדבר במפורש. התיקון לחוק אוסר גם על הקמת מפגעי רעש כמו שימוש בקריוקי, במערכות הגברה או גנרטורים.

ברחבי הפארקים יוצב שילוט המבהיר מה מותר ומה אסור לעשות בהם. העירייה תפתח במסע הסברה בקרב תושבי העיר ובתי הספר. פקחי העירייה יונחו לרשום אזהרות לאלו שיעברו על חוק העזר העירוני ולאחר תקופה שטרם נקבעה. קנסות של 730-420 שקלים יירשמו למי שייתפסו עוברים על חוק העזר העירוני.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות