fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לוחם הסייבר מכפר ביאליק

טוראי ש', שנמנה עם הלוחמים של העידן החדש, מספר: "יש המון איומים. המלחמה בסייבר היא חזקה מאוד. איומי המחשב הפכו לדבר שיכול להפיל מערכות שלמות, לרתק צבא שלם וגופים שלמים"
"זה עולם אחר ממה שנחשפתי אליו באזרחות". טוראי ש' (צילום: דו"צ)

פעם קראו להם יורמים או חנונים, אחר כך שינו את שמם לפריקים של מחשבים. בשלב מסוים הם הפכו להאקרים -המגניבים של המחשבים. היום הם לוחמי הסייבר החדשים של צה"ל ומעמדם אינו נחות מזה של לוחם בגולני או בצנחנים. כבר לא הג'ובניקים האחרונים, אלא הלוחמים של הדור החדש.

טוראי ש' המתגורר בכפר ביאליק, דור שלישי לחקלאים, נמצא לקראת סיומו של קורס לוחמי הסייבר של צה"ל. הסייבר טרוריזם הוא הדור הבא של המלחמה הרשתית המקוונת, ויש אף מי שצופים שהיא זו שתשפיע על כל העולם בדורות הבאים. ישנם פרשנים שאומרים כי היא נתנה את אותותיה כבר בפיגוע התאומים בספטמבר 2011 בניו יורק. מימד הסייבר הוא המכלול של כל הנתונים הדיגיטליים בעולם, הציוד הפיזי שמאחסן ומקשר אותם והפעילות האנושית המייצרת ומניעה אותם. המימד משיק לים, ליבשה, לאוויר ולחלל.

בצה"ל מתמודדים עם האתגר החדש. בימים אלו מסתיים באגף התקשוב של צה"ל המחזור השני של קורס מגן סייבר, תחום שנמצא בחיתולים, מתפתח בכל דקה והכל על מנת לבסס, להגן ולשמור על רציפות תפקודית של הצבא והמדינה. המשתתפים בקורס

"זה עולם אחר ממה שנחשפתי אליו באזרחות". טוראי ש' (צילום: דו"צ)

לוחמי הסייבר, אשר המידע אודותיהם נשמר בקפדנות, אמונים על שמירת המערכות והתהליכים הצה"לים בשגרה ובחירום. זה כבר לא טרנד טכנולוגי, זו המציאות. ארגוני טרור, האקרים שמבקשים לפגוע על רקע לאומני, גיוס כספים למטרות טרור והשתלטות על אתרים – אלו זה רק חלק מפעילויות הסייבר העולמי. טוראי ש' סיים את לימודיו בתיכון בקיבוץ יגור והתגייס באוגוסט 2012. הוא בן זקונים למשפחה שבה המורשת הצבאית מושרשת היטב. גם אחיו ואחותו שירתו בתפקידי מפתח בצה"ל. ש' תמיד אהב מחשבים וחלם על הייטק, וכשבצה"ל פנו אליו בהצעה להשתתף בקורס, הוא לא חשב פעמיים.

"התפקיד שלנו הוא להגן על הרשתות של צה"ל. יש המון איומים. המלחמה בסייבר היא חזקה מאוד. איומי המחשב הפכו לדבר שיכול להפיל מערכות שלמות, לרתק צבא שלם וגופים שלמים. המטרה שלנו היא למזער עד למקסימום את כל האיומים על צה"ל", הוא אומר.

הכתבה המורחבת תתפרסם ביום שישי בעיתון הד הקריות 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות