fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא ציפיתי שזה מה שיקרה"

דוד אלבז שנעצר בחשד שאיים על דפנה צורי, החליט לאחר שחרורו מהמעצר להתרחק מקרית מוצקין. עכשיו הוא תוקף את המשטרה על התנהלותה מולו, ואפילו פנה בנושא למבקר המדינה
דוד אלבז
"הכפישו את שמי". דוד אלבז ( צילומים: אפרת פראנק)
דוד אלבז
"הכפישו את שמי". דוד אלבז ( צילומים: אפרת פראנק)

לפני שבוע נעצר דוד אלבז בחשד לאיומים על דפנה צורי, מ"מ מנכ"ל היכל התיאטרון ואשת ראש עיריית קרית מוצקין, חיים צורי. אלבז שוחרר באותו היום ולדברי עורך דינו, ציון שמעון, הוא החליט להתרחק מקרית מוצקין. בנוסף, בסוף השבוע שעבר הגיש אלבז בקשה לבית המשפט השלום בקריות, בה ביקש להעביר לעיונו את צילומי האבטחה מהמצלמות המותקנות בביתו של צורי ומהמצלמות העירוניות ברחוב. זאת, לטענתו, כדי שיוכל להוכיח את חפותו.

לדברי אלבז, הוא מעולם לא אמר "בוא נוריד אותה" בהקשר של צורי, דבר שנתפס במשטרה כאיום והוביל למעצרו. "הגשתי היום (יום שני. ה"מ) בקשה דחופה לקבלת העתקים מהמצלמות של הבית שלו והמצלמות העירוניות, הדבר המינימלי שהיו צריכים לעשות לפני שעצרו אותי, זה לבדוק את הסרטים. לא הייתי שם בכלל בגלל זה ביקשתי את המצלמות. "הכפישו את שמי בכל העיתונים. אפילו השופט ציין שאני לא כזה עבריין, כמו שעשו את זה. יש לי ילדים והיום החברים שלהם מתנערים מהם כי כתבו שאבא שלהם עבריין".

ביום רביעי שעבר נעצר אלבז בתחנת זבולון, נחקר ונכלא בתא המעצר. לדבריו, בשבוע שעבר צילצל אליו אחראי המעצרים בתחנת המשטרה והודיע לו שהוא עצור. "אף אחד לא רצה להקשיב לגרסה שלי, אמרו לי שאני עצור. דרשתי שירשמו שהם החליטו על המעצר שלי לפני ששמעו את גרסתי".

למחרת הובא אלבז אל בית משפט השלום בקריות לדיון בהארכת מעצרו והמשטרה ביקשה להאריך את המעצר בחמישה ימים. במהלך הדיון שאל הסנגור עו"ד שמעון את נציג המשטרה מדוע מעצרו של אלבז בוצע יומיים לאחר הגשת התלונה. נציג המשטרה השיב כי השוטרים לא הצליחו לאתר אותו וכי אלבז הגיע ביוזמתו לאחר שהתקשרו אליו מתחנת המשטרה. "אם לא הייתי עקשן, לא היה מה שמציל אותי מהמעצר", אומר אלבז השבוע, "השוטרים צלצלו אלי והגעתי מיד לראות מה הם רוצים".

לטענת אלבז, שבוע קודם לכן הוא זומן לשיחה חברית בתחנת המשטרה. גורמים במשטרה טענו כי מאחורי פעילותו עומד איש העסקים גבי בן גלים, שנמצא ביריבות עסקית עם צורי. אולם אלבז וגם בן גלים הכחישו את הדברים. "יש לי כמה אנשים שאני מבקש מהם עזרה כלכלית לממן את המחאה, כי זה לא פשוט והלוואי שיהיו עוד אנשים שיהיו מוכנים לעזור לי", הוא אומר, "בינתיים אני רץ ועושה הכל, אני לא מפחד, זה נתן לי רק תמריץ, גם הכתבות וההשפלה מול הילדים שלי. ישבתי עם הילדים ארבע שעות והסברתי. אמרתי להם לא להיפגע, אמרתי שינסו להגיד לחברים שלהם את האמת ואם ההורים שלהם לא ירצו לקבל אותם בבית, שלא ייפגעו. הסברתי שאם מישהו ירצה לדבר איתי, אסביר. זה הדבר הכי פוגע, אבל אלחם על הזיכוי ואגיע עד בג"ץ. אני מתרוצץ כל היום להוכיח את חפותי".

אלבז מספר כי במהלך כל ימי המחאה, ליוו אותו לאורך כל הדרך פקחים ושוטרים. בתחילה הוא הגיע עם השלטים לעירייה ומיד ניגשו אליו פקחי העירייה. "ירד גם הדובר שלו וצילם אותי ופתאום הגיע חיים צורי. הוא מזג לי שתייה, אמרתי לו: 'כל הכבוד שאתה תומך במחאה הזו, שאתה נותן יד למחאה הזו'. צורי ביקש ממני לעלות איתו למשרד, הוא היה נעים הליכות. אמרתי תודה ויצאתי משם. אחר כך אני שומע שבן גלים הוזמן לתחנה. איך הצליחו לעשות כזה בלאגן? שצורי יריב עם בן גלים, זה לא מעניין אותי".

עו"ד ציון שמעון
"יד קלה". עו"ד ציון שמעון (צילומים: אפרת פראנק)

בתחילת השבוע הגיע אלבז לכניסה לרחוב בו מתגוררת משפחת צורי בטנדר עמוס בשלטי המחאה. התלוו אליו שני פקחים של העירייה על אופנועים, ניידת שיטור קהילתי ובעל תפקיד בכיר בפיקוח העירוני. "הם היו סביבי כל הזמן, אז אם באמת אמרתי את מה שהיא אמרה, למה הם לא פעלו באותו הרגע? בחיים שלי לא ראיתי את גברת דפנה צורי, לא מכיר אותה. את כל מה שאמרתי לקחתי מתוך כתבות בעיתונות ובאינטרנט".

למרות שאלבז החליט להתרחק מקרית מוצקין לשבוע, ביום חמישי שעבר התקיימה ההפגנה מול בניין העירייה באישור המשטרה. אלבז עצמו לא נכח במקום. ביום ראשון, שלח עו"ד שמעון מכתב בשמו של אלבז למבקר המדינה ובו מחה על היחס שקיבל מהמשטרה.

אלבז אומר כי הוא לא מתכוון לוותר וממשיך במחאה שלו, למרות החששות. "אני מאוד מפחד היום. אני מפחד שהם ינסו לתפור עלי משהו אחר. אחפש דרך לצאת מהארץ כשהסיפור הזה ייגמר. לא סתם כתבתי מכתב למבקר המדינה, הרי אם הייתי אשם, לא הייתי עושה את כל הדברים האלה. זה תיק כבד, זו לא פקידה, זו אשת ראש עירייה. 700 אלף איש קראו את הכתבות האלה וכמה נזק נעשה לי. ביום שישי התביישתי לצאת מהבית לעשות קניות. מכל מקום שמעתי: 'תראו, הנה ההוא מהעיתונים. זה אוכל אותי מבפנים. לא ציפיתי שזה מה שיקרה. אני לא מצליח לעכל את חומרת העלילה הזו. על פי החוק על סחיטה באיומים מקבלים עונש של שמונה שנות מאסר, אז איומים על אשת ראש עירייה?".

עו"ד שמעון הוסיף: "אני מצר על כך שיד המשטרה במקרה הזה היתה קלה על ההדק. הם בחרו לעצור אדם שקם במחאה לגיטימית, מבלי לברר את העובדות. עם זאת אני שמח מאוד שנתקלנו בשופט אמיץ וניצחנו בקרב מול מערכת שלמה. חסימה של חופש הביטוי הפוליטי יש לה מקום רק במדינות כמו איראן". מפקד תחנת זבולון, נצ"מ אילן סרדל, מסר בתגובה: "אני לא מכיר את הבקשה שלו לבית המשפט. לגבי הטענה שהוא לא היה ברחוב, אלו סתם אמירות. יש בידי תמונה שנשלחה אלי בזמן האירוע כשהוא היה שם. נתתי הנחיה לתחנה לאשר כל מחאה לכל הפגנה וללוות אותה, ובלבד שההפגנה היא חוקית. נתתי הנחיה לנקוט ביד קשה וחזקה נגד מפרי חוק".

אביגדור ליברמן, דפנה וחיים צורי עם המאבטחים בדרך לשבת תרבות ברגל.
דפנה וחיים צורי (צילום ארכיון : אריה רייזלר)

דפנה צורי מסרה בתגובה: "אני משתדלת להמשיך בשגרה. שישחררו לו את תצלומי האבטחה, מה שהמשטרה צריכה לעשות שיעשו, זה בסדר גמור שהוא הגיש בקשה לבית המשפט. המשטרה תעשה מה שצריך. הוא כבר לא מטריד אותי, יש לו צו הרחקה והמחאה ממשיכה. עכשיו הם עומדים בצמתים עם שלטים, מפזרים פלאיירים על מכוניות ותיבות דואר, הקמפיין הנגטיבי והמכוער נגדי נמשך".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות