fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לאחר 12 שנה אושרה להפקדה תכנית קרקעות הצפון

הכוונה היא לפנות את חוות מכלי הדלק בקרית חיים, המשתרעת על שטח של כ-870 דונמים, חוות מכלי הדלק בקרית טבעון וחלק מחוות מכלי הדלק 20 אקרס' המצויה בתחום נמל חיפה והמשתרעת של שטח של כ-30 דונמים
קרקעות הצפון (הדמיה: חברת תש"ן)
קרקעות הצפון (הדמיה: חברת תש"ן)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה אישרה לחברת תש"ן (תשתיות, נפט ואנרגיה בע"מ) את הפרסום להפקדת תכנית קרקעות הצפון. התכנית היא יוזמה המקודמת על ידי תש"ן ב-12 השנים האחרונות להעתקה וריכוז חוות מכלי דלק באזור מטרופולין חיפה.

הכוונה היא לפנות את חוות מכלי הדלק בקרית חיים, המשתרעת על שטח של כ-870 דונמים, חוות מכלי הדלק בקרית טבעון וחלק מחוות מכלי הדלק 20 אקרס' המצויה בתחום נמל חיפה והמשתרעת של שטח של כ-30 דונמים. חוות המיכלים ירוכזו בתחום חווה חדשה-קרקעות הצפון. החווה החדשה תמוקם ממזרח לבז"ן והמפעלים הסמוכים אליה, בשטח בהיקף של כ-600 דונמים, כמחצית מהשטח המשמש כיום את מתקני תש"ן הנ"ל.

גודלה של חטיבת קרקע זו של  קרקעות הצפון הוא 1,200 דונמים ויתרת השטח אמורה לשמש כעתודה לפיתוח למפעלי התעשייה באזור על פי קביעת משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.

מנכ"ל תש"ן רפי טטרקה, ציין השבוע, כי החווה החדשה שתוקם בקרקעות הצפון תהא מודרנית ותבנה על פי צרכי המאה ה-21 ועל פי כל תקני הבטיחות המחמירים. "הרעיון הוא ליצור סינרגיה בין הפעילויות השונות המתבצעות כיום בשלושה מתקנים נפרדים של החברה, להקטין את גודל השטח המנוצל כיום במרחב העיר חיפה לצרכי דלק, ולהתייעל כמה שאפשר. החווה החדשה תמוקם בסמוך למתחם בז"ן והמפעלים הסמוכים, במרחק מריכוזי אוכלוסייה", אמר טטרקה.

עתודות הקרקע היקרות שיפונו על ידי תש"ן ישמשו לצרכי עורף נמל וכן לבינוי עירוני בקרית חיים ובקרית טבעון, והן יתוכננו וישווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל, בשיתוף עם וועדות התכנון המקומיות והוועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז חיפה.

חוות קרקעות הצפון תכלול מתקני אחסון לדלק גולמי ולתזקיקי דלק לסוגיהם, ביניהם: בנזין, נפט וסולר ובסך הכול בקיבולת של כ-1,280 מיליון קוב דלק. בסמוך לתחנה תוקם תחנה לכיבוי אש ויוקם במקום יוקם אתר תדלוק למכליות כביש. כמו כן, יוקם בסמוך לחוות המכלים, וכחלק מהתכנון הסטטוטורי המוסדר עתה, גם אתר לטיפול בפסולת מוצקה כפי שנדרש על ידי המשרד להגנת הסביבה ונתמך על ידי עיריית חיפה.

על פי אומדן תש"ן, עלות הקמת חוות קרקעות הצפון עומדת על כ-2 מיליארד שקלים. בנסיבות אלו ספק אם הפרויקט יצא לפועל בלי גיבוי ממשלתי. משרד האוצר שכר לשם כך את שרותיה של חברת מחקר אשר מבצעת בדיקה מאקרו כלכלית של כלל הפרויקט, ונכון לרגע זה הנושא עדיין מצוי בבדיקה.

» בואו לדבר על זה בפייסבוק

קרקעות הצפון (הדמיה: חברת תש"ן)
קרקעות הצפון (הדמיה: חברת תש"ן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות