fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כתב אישום נגד חוליית גנבי ממירים קטליטיים

ארבעה תושבי שפרעם מואשמים כי בחודשים האחרונים גנבו ממירים קטליטיים מכלי רכב
גניבת ממיר קטליטי | צילום: פרטי
גניבת ממיר קטליטי | צילום: פרטי

חטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה היום, חמישי, כתב אישום נגד ארבעה תושבי שפרעם שעל פי החשד גנבו ממירים קטליטיים מכלי רכב תוך גרימת נזקים כספיים כבדים לבעלי הרכבים.

כבר לפני כחודש פורסם בהד הקריות על חוליית גנבים שפועלת באזור הקריות ומפרקת בשעות הלילה ממירים קטליטיים מרכבים ברחבי הקריות. במקרה אחד לפחות בקרית ביאליק, בשעות הערב המוקדמות ברחוב הנרייטה סולד נגנב ממיר קטליטי מחניית בניין מגורים על אף שאורות הרחוב דלקו. מלבד אזור הקריות אירעו מקרים נוספים של גניבות דומות מכלי רכב בחיפה.

ממיר קטליטי הוא חלק צינורי המורכב על מערכת הפליטה של כלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית, המהווה מקום לתגובה כימית שבה שאריות פחמימניות מתהליך הבעירה נשרפות עד תום, על מנת להקטין את זיהום האוויר. רכב עם ממיר קטליטי מזהם עד פי עשרה פחות מרכב ללא ממיר קטליטי. בכלי רכב חדשים יש שניים ואף שלושה ממירים קטליטיים.

הסיבה לגניבת הממירים היא המתכות היקרות שיש בהם כגון זהב ופלטינה. משיחות עם בעלי מוסכים עולה, כי החוליה פוגעת בעיקר בכלי רכב מסוג סובארו, פורד פוקוס מתחילת שנות ה-2000 וטויוטה פריוס. ברגע שהחוליה מאתרת רכב שניתן לגנוב ממנו את הממיר, הוא מורם על מגבה הידראולי, ובתוך דקות מנותק הממיר בשלמותו ממערכת הפליטה.

הגנבים מוציאים מהממיר את המתכות היקרות ומתיכים אותן. מי שנושא בנזק הוא בעל הרכב שכן עלותו של ממיר קטליטי מגיעה לאלפי שקלים.

במסגרת פעילות משטרתית יזומה וממוקדת, שבצעו לפני כשבועיים שוטרי תחנת זבולון, השוטרים תפסו בשעת מעשה ארבעה חשודים, תושבי שפרעם, באזור התעשייה בצ'ק פוסט, כאשר ניסו לנסר ממיר קטליטי.

עם התפתחות החקירה, שכללה גביית עדויות ושימוש באמצעים טכנולוגיים רבים ומגוונים ובעקבות הקלטות של שיחות שהתקיימו בין החשודים בין היתר, גם בשעת מעשה, נחשפה מעורבותם במקרים נוספים. מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בקריות עולה כי במהלך שלושת החודשים האחרונים, החשודים ניסרו לכל הפחות משבעה כלי רכב את הממירים קטליטיים וגנבו אותם.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת והבוקר, כאמור, הגישה חטיבת התביעות של משטרת ישראל כתב אישום נגד החשודים ובקשה למעצרם עד תום ההליכים לבית משפט השלום בקריות.

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות