fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כשאתה רואה את השמחה בעיניים של הילדים, אתה מבין שאתה עושה את הדבר הנכון"

50 ילדים ממשפחות מעוטות יכולת, העולים לכיתה א', קיבלו השבוע תיקי בית ספר. מאחורי התרומה עומדים סטודנטים ובוגרים של מכללה מיוחדת מאוד
"כשילד עולה לכיתה א', החוויה שלו היא לקבל תיק חדש". גטניו (ראשון משמאל) ואבן צור מעניקים תיק | צילום: דוברות עיריית קרית ים
"כשילד עולה לכיתה א', החוויה שלו היא לקבל תיק חדש". גטניו (ראשון משמאל) ואבן צור מעניקים תיק | צילום: דוברות עיריית קרית ים

בטקס מרגש במעמד ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור הוענקו ביום שלישי 50 תיקים לילדים ממשפחות מעוטות יכולת בקרית ים לקראת עלייתם לכיתה א'. התרומה המרגשת הגיעה מ"יוזמות" – קהילה של סטודנטים ובוגרים של מכללת יוזמות, אותה מנהל קובי גטניו, יזם פרויקטים למען הקהילה.

גטניו: "מכללת יוזמות נוסדה לפני 19 שנים על ידי תמיר פלג. המכללה קיימת בפרישה ארצית מהצפון ועד הדרום והיא מונה 14 מרכזי הדרכה, כשהראשי ביניהם שוכן בחיפה. המכללה עוסקת במקצועות האימון, קואצ'ינג ו-NLP ומתקיימים בה קורסים בתחומי התמחות רבים נוספים כמו יחסים, הורות, הנחיית קבוצות ועוד".

גטניו עצמו למד במכללה לפני שלוש שנים. הוא החל את הכשרתו בתור קואצ'ר, והיום הוא מנהל את קהילת יוזמות. "בכל שנה יוצאים בממוצע כ-1000 בוגרים מהמכללה. יש לנו קהילה בפייסבוק, שבה אנחנו נותנים ערך לבוגרים ולסטודנטים שלנו. אנחנו מקיימים שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים, מעלים שידורי תוכן עבור הבוגרים שלנו וכמובן עוסקים בתרומה לקהילה. כל התרומות לקהילה מגיעות מהסטודנטים של המכללה.

"כל סטודנט שמסיים את ההכשרה צריך לעבור פרקטיקום, במסגרתו גובים המאמנים החדשים גובים מהמתאמנים סכום סמלי שעובר למכללה. אלו הם כספי התרומות. למכללה יש תרומות של עשרות אלפי שקלים לקהילה בכל מיני פרויקטים שונים".

אל הטקס ביום שלישי גטניו הגיע נרגש ובמיוחד. על תחושת הסיפוק שבנתינה, הוא אומר: "כשילד עולה לכיתה א', החוויה שלו היא לקבל תיק חדש. בלי הפרויקט הזה, לילדים הללו לא היה את התיק שהם רוצים, את התיק החדש להתגאות בו. כשאתה רואה את השמחה בעיניים של הילדים, אתה מבין שאתה עושה את הדבר הנכון, שאנחנו בחרנו במקצוע הנכון. אנחנו מיישמים את עקרונות הקואצ'ינג בתרומה לחברה. כל מאמן שתשאלי אותו למה הוא במקצוע הזה, יגיד לך שזו שליחות. אנחנו מצליחים לגרום לאנשים לפרוץ דרך בחיים שלהם, ואין תחושה טובה מזו, בדיוק כמו תרומה לקהילה.

"בקהילה שלנו אנחנו פתוחים לשיתופי פעולה עם כל מיני ארגונים. המכללה מעודדת את הסטודנטים שלה לפעול למען הקהילה, וכל סטודנט שיש לו רעיון לפרויקט, יכול להציג אותו ולרתום את הקהילה. מקצוע האימון הוא מקצוע של נתינה, וזה בהחלט בא לידי ביטוי גם בפעילות שלנו בקהילה".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות