fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כן, אדוני השר

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר ביום שלישי באזורנו, ולא פסח על אף קריה. בקרית ביאליק התרשם ממערכות לייצור חמצן נשימתי בעלות יכולת אספקת חמצן עבור כ-2000 מונשמי קורונה
שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט לטובת ההורים והילדים | צילום: דוברות עיריית קרית ים
שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט לטובת ההורים והילדים | צילום: דוברות עיריית קרית ים

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר ביום שלישי השבוע בקריות ונפגש עם ראשי הערים והצוותים הפועלים נגד התפשטות נגיף הקורונה.

לקרית ביאליק הגיע אדלשטיין עם המשנה למנכ"ל משרדו פרופ' איתמר גרוטו והנהלת משרד הבריאות. ראש העירייה אלי דוקורסקי הציג את נתוני התחלואה בעיר, את הפעולות שנקטה הרשות בסיוע לתושבים בתקופת הסגר ואת ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים ופירט את הלקחים שהופקו במהלך הגל השני.

אדלשטיין ציין: "זו הפעם הראשונה שאני מגיע לקרית ביאליק כשר הבריאות, אך מכיר היטב את העיר ואת העשייה בה מתפקידיי הקודמים. קרית ביאליק היא עיר שמנוהלת בשקיפות ויעילות, עיר שיוזמת ונוקטת פעולות בכדי להקל על תושביה בהתמודדות עם משבר הקורונה".

מערכת הנשמה תוצרת קרית ביאליק

בהמשך הביקור חנך השר אדלשטיין את התחנה לבריאות המשפחה בצור שלום, שנבנתה בסטנדרטים עכשוויים והותאמה לצורכי האוכלוסייה המבקרת בה. השר אדלשטיין התרשם מהמקום המזמין, מהאווירה המשפחתית ומהצוות המסור. הביקור נחתם בחברת "אל–אב מדחסים" הממוקמת בפארק התעשייה והמסחר קרית ביאליק. החברה מבצעת פרויקט רחב היקף לתכנון, ייצור ואספקת מערכת לייצור חמצן נשימתי לשימוש כל בתי החולים בארץ. החברה מספקת 23 מערכות לייצור חמצן נשימתי בעלות יכולת אספקת חמצן עבור כ-2000 מונשמי קורונה. מדובר במכולה שמאפשרת חיבור ל-50 מיטות הנשמה, היכולה להתנייד מבית חולים האחד לשני בהתאם לעומס בחולים הקיים באותה העת.

דוקורסקי: "אני גאה כי חברה מקרית ביאליק הייתה הראשונה לפתח מתקן נייד, כדי להתאים את תהליכי הייצור לצורכי השעה ומחסור במכונות הנשמה. בביקורי במפעל התרשמתי עמוקות מיצירתיות ויוזמה, איכות ועמידה בדרישות מחמירות של משרד הבריאות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין עם אלי דוקורסקי בביקורו בקרית ביאליק | צילום: דוברות העירייה
שר הבריאות יולי אדלשטיין עם אלי דוקורסקי בביקורו בקרית ביאליק | צילום: דוברות העירייה

מחמאות לעיר הירוקה

בקרית ים חלק השר אדלשטיין וחלק מחמאות על שיעור תחלואת הקורונה הנמוך בעיר  נחשבת לעיר ירוקה. אדלשטיין נפגש עם ראש העירייה דוד אבן צור וצוות העירייה. הוא שמע מאבן צור על היוזמות העירוניות בתחום המלחמה בנגיף ועל שיתוף הפעולה המוצלח עם פיקוד העורף בטיפול במשבר.

השר הבטיח לסייע לקריית ים בקידום התוכנית להקמת תחנה יישובית מרכזית של טיפת חלב המיועדת לתת מענה קהילתי לילדי העיר ולמשפחות צעירות. הוא גם הבטיח כי משרדו יעמוד לצידה של העיר בכל מה שקשור בהמשך ההתמודדות עם הקורונה על מנת להבטיח כי תישאר עיר ירוקה.

"זהו הישג יוצא דופן במיוחד לאור העובדה שהמדובר באחד הישובים ששיעור המבוגרים בו הוא מהגבוהים בארץ לצד אחוז גבוהה במיוחד של עולים חדשים", אמר אדלשטיין. אבן צור אמר לשר, כי אחת הסיבות לתחלואה הנמוכה בעיר היא בראש ובראשונה בשל המשמעת הגבוהה של תושבי העיר וההקפדה המרבית שלהם על ההנחיות. בכניסה לבניין העיריה ביקש אבן צור מאדלשטיין לעמוד בכללי התו הסגול ואף ערך לו בעצמו בדיקת חום, כדי להיות משוכנע שהוא יכול להיכנס למקום.

מלוא ההערכה

"ההתנהלות שלכם ראויה להערכה, תמשיכו בדרככם", אמר השר אדלשטיין לראש עיריית קרית מוצקין חיים צורי. מנכ״ל העירייה, יריב גסר, סקר בפניו את ההיערכות וההתמודדות של הרשות במאבק במלחמה בנגיף וכמו כן הועלו סוגיות שאיתם מתמודדות הרשויות המקומיות.

המשנה למנכ״ל גרוטו, שנלווה לשר בכל סיוריו בקריות, אמר: ״מוצקין עיר ירוקה שמטפלת באופן מיטבי במאבק בקורונה. ראש העירייה הבהיר לי שאין להיכנס לשאננות, ולכן, ביחד עם משרד הבריאות, ישנה הקפדה על הנחיות המשרד. את הביקור במוצקין סיכם אדלשטיין: ״כל שנותר הוא לאחל שיימשך כך וזה ראוי להערכה".

אדלשטיין ופרופ' איתמר גרוטו עם חיים צורי בביקור בקרית מוצקין | צילום: דוברות העירייה
אדלשטיין ופרופ' איתמר גרוטו עם חיים צורי בביקור בקרית מוצקין | צילום: דוברות העירייה

בית חולים אזורי

קרית אתא אינה נחשבת ירוקה כמו שכנותיה קרית מוצקין וקרית ים, אך שר הבריאות החמיא: "ברשות חזקה כמו קרית אתא ההתמודדות מול נגיף הקורונה טובה מאשר בערים אחרות".ראש העירייה יעקב פרץ סקר בפני השר את מצב התחלואה בעיר, עמד על הפעילות המשותפת של העירייה וצוות המחוז במשרד הבריאות ודיבר על ההיערכות הנדרשת לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה.יצוין, כי קרית אתא מובילה במספר בדיקות הקורונה הממוצעות ביחס לקריות האחרות וביחס לממוצע הארצי.

שר הבריאות יולי אדלשטיין עם יעקב פרץ בביקורו בקרית אתא | צילום: דוברות העירייה
שר הבריאות יולי אדלשטיין עם יעקב פרץ בביקורו בקרית אתא | צילום: דוברות העירייה

 

בנושא אחר, פרץ הדגיש בפני השר אדלשטיין את הצורך בקידום תוכנית הקריה הרפואית בקרית אתא, שתאפשר מתן שירותים רפואיים לאוכלוסיית האזור וצפון הארץ, בהתאם לתוכניות שאושרו כחלק מהסכם הגג שנחתם בין המדינה והעירייה. על כך אמר שר הבריאות: "עם כניסתי לתפקיד הבנתי מיד את הצורך בהקמת בית חולים אזורי בקרית אתא, שמהווה צומת אסטרטגי. בית חולים בקרית אתא ייתן מענה נגיש לכל תושבי האזור. מדובר בשדרוג רמת הרפואה במקום שיש בו צורך ממשי".

פרץ: "קידום תוכנית בית החולים הוא אישור למאמץ רב שנים המחזק את העוגנים הכלכליים, החינוכיים והתרבותיים של קרית אתא. לצד הקמת שכונות מגורים חדשות, תהפוך קרית אתא לעיר מובילה בזכות מערכת תחבורה מתקדמת המאפשרת נגישות מכל מקום, מוסד אקדמי, בית חולים, מרכזי תחבורה ותעסוקה ועוד".

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובדף הפייסבוק של 'הד הקריות'.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות