fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כללית יוזמת פעילויות לעידוד ההתחסנות נגד שפעת

כללית הזמינה השנה כ-350 אלף מנות חיסון נגד שפעת. כ-170 אלף מבוטחים כבר חוסנו. בשל החשש משילוב של שפעת עם קורונה, היא מחפשת דרכים יצירתיות לגרום לכם לבוא להתחסן
החיסון בתרסיס לילדים מגביר את ההיענות להתחסן | צילום: דוברות כללית
החיסון בתרסיס לילדים מגביר את ההיענות להתחסן | צילום: דוברות כללית

כללית במחוז חיפה והגליל המערבי הצטיידה השנה בכ-350 אלף מנות חיסון נגד שפעת – כמות כמעט כפולה של מנות. עתה עם הגעת משלוח גדול של חיסונים גם בזריקה וגם בתרסיס לילדים ולמבוגרים עד גיל 49, מתגברת כללית את המבצעים לעידוד החיסון, בנוסף על הזימון לכל המרפאות, בעיקר למי שנמצא בקבוצות הסיכון – בני 65 ומעלה, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות, נשים הרות שמחסנות כך גם את התינוק עד גיל חצי שנה. דגש רב ניתן לעידוד ההורים להביא את ילדיהם לקבלת חיסון בתרסיס.

מומחי כללית מסבירים, כי ילדים מועדים לסיבוכים קשים מהמחלה ומהווים מקור הדבקה משמעותי של הסובבים אותם – ההורים והסבים והסבתות. יתרונו של חיסון נגד שפעת בתרסיס הוא בכך שהוא ניתן באופן ידידותי לילדים ללא זריקה. דיווחים ממחקרים בעולם מעידים כי בשל כך, גוברת ההיענות לחיסון.

מנהל המרכז לבריאות הילד של כללית בקריות, ד"ר חנן בבילסקי, מדגיש כי הוכח שחיסון השפעת מפחית בילדים את התחלואה, חומרתה, הסיבוכים והאשפוזים בשיעור של 90-80 אחוז.

החיסונים בתרסיס ניתנים החל מגיל שנתיים ומומלצים בעיקר עד גיל 12 ומתאים עד גיל 49. מתן חיסון התרסיס מותנה במילוי שאלון רפואי, בעזרתו מוודא הצוות הרפואי שאין התוויית נגד לקבלתו.

מנהלת הסיעוד בכללית במחוז, רות ברוך, שמרכזת את מבצע החיסונים: "יש חשש גדול של כל גורמי המקצוע מהשילוב של התפרצות השפעת, שעדין לא החלה אך כבעבר עלולה להופיע במהלך חודשי החורף, יחד עם מגפת הקורונה. זאת משום שסימני המחלה דומים וגם בשל הסכנה הגוברת למי שייחשף לשתי המחלות יחדיו. אנו מחפשים דרכים יצירתיות להגביר את ההיענות לקבלת החיסונים באמצעים שונים, כמו אוטובוס שנע בין יישובים, אירועים חווייתיים במתנ"סים ובמרפאות שלנו בימים שבהם אין קבלת קהל רגילה, והכל תוך הקפדה על התו הסגול. עד כה חוסנו כבר כ-170 אלף מבוטחי כללית במחוז, ואנו קוראים למי שטרם חוסן להגיע ולהתחסן לאחר תיאום תור למניעת התקהלויות".

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות