fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כללית הקימה מחלקת קורונה ייעודית בקהילה

כללית מרחיבה את היערכותה בתחום הקורונה ומפעילה מחלקת קורונה ייעודית בקהילה. צוות המחלקה מנתב מטופלים בהתאם למצבם - לבית חולים, למלונית או לאשפוז בבית
מחלקת קורונה ייעודית בקהילה של כללית. ד"ר אפרת גיל ואורלי צור | צילום: דוברות כללית
מחלקת קורונה ייעודית בקהילה של כללית. ד"ר אפרת גיל ואורלי צור | צילום: דוברות כללית

הורחבה היערכות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי בתחום הטיפול בקורונה עם הקמתה של מחלקת קורונה ייעודית בקהילה, ובה מערך לאשפוז בית שיטפל במאות מאובחני קורונה.

כללית במחוז חיפה וגליל מערבי מרחיבה את היערכותה בתחום הקורונה ומפעילה מחלקת קורונה ייעודית בקהילה.

המחלקה, בניהולה של ד"ר אפרת גיל, מומחית ברפואה פנימית וגריאטריה ומנהלת המערך הגריאטרי של כללית במחוז, כוללת צוות של שישה רופאים מומחים ברפואת משפחה, פנימית ו/או גריאטריה ו-15 אחיות בכירות, בניהולה של אורלי צור, עוזרת מנהלת הסיעוד במחוז.

ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של המחוז, מסבירה כי מחלקת הקורונה של כללית מרכזת את הטיפול בחולים המתגלים בקהילה, החל מהניתוב הראשוני וכלה בקיום מעקב רפואי שוטף.

דר צולר: "ההיערכות להמשך התפשטות הקורונה מחייבת אותנו לעשות שימוש מיטבי במשאבים הרפואיים. התמיכה הרפואית בקהילה במקרים הקלים של קורונה תאפשר לנו להפנות לבתי החולים רק את המקרים, שעבורם נדרש אשפוז ולסייע רפואית למאושפזים בקהילה ככל שיידרש, תוך ניטור רפואי של מצבם והפנייתם לבתי החולים במקרה הצורך".

בבית, במלון או בבית החולים

צוות המחלקה מבצע ניתוב מטופלים שאובחנו כחולי קורונה בהתאם למצבם – לבית חולים, למלונית או לאשפוז בבית.

רשימת המאובחנים חיובית לקורונה מגיעה לידי צוות המחלקה החדשה, שלרשותו כל המידע על המטופל בתיק הרפואי הממוחשב. רופא היחידה יוצר בתוך זמן  קצר קשר עם מי שנמצא חיובי בבדיקה מעבדתית, מעדכן אותו בדבר האבחנה ומתשאל באשר למצבו, הרגשתו הכללית, מחלות הרקע, תנאי המגורים ואפשרות הבידוד בבית והתמיכה המשפחתית.
בהתאם לנתונים, מתקבלת ההחלטה האם להפנות את החולה לאשפוז בבית חולים, לאשפוז בבית מלון או במקרים מתאימים – להשאירו באשפוז בית. אם מוחלט על אשפוז מחוץ לבית, הצוות דואג לתיאום מקום האשפוז של המטופל והעברתו לשם.

אם הוחלט על אשפוז בית, דואגת כללית לספק למטופל מד חום ומד סטורציה – לבדיקת רמת החמצן בדם.
אחות המחלקה מדריכה בשיחת טלפון את המטופל כיצד לתפעל את המכשיר וכיצד לשמור על הבידוד בבית.

אין להגיע למרפאת האם

יודגש, כי על המטופלים להימנע מהגעה למרפאת האם שלהם. הצוות עומד לרשותם בכל עת שמתעוררת בעיה רפואית או שאלה.

האחיות יוזמות קשר טלפוני עם המטופל פעמיים ביום, בוקר וערב, לשם מעקב אחר מצבו. הן בודקות את נתוני החום, רמת החמצן וסימפטומים נוספים.
במקרה של החמרה מתבקש המטופל ליצור קשר עם הרופא בכל שעה ביממה. אם לא ניתן להסתפק במעקב הטלפוני, נשלח רופא מטעם כללית לביקור בית כשהוא במיגון מלא. כאשר מדובר במקרה דחוף, הוא מועבר לבית החולים. לרשות הצוות גם מערך השירות הסוציאלי במחוז שמשתלב בטיפול לפי הצורך, בעיקר במתן תמיכה רגשית לחולים.

כתובת מקצועית איכותית

לדברי רונן נודלמן, מנהל כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, השירות החדש נועד לתת לחולי הקורונה כתובת מקצועית איכותית המאוישת בנבחרת עילית של רופאים ואחיות, אשר מלווים אותם במהלך המחלה.

כמו כן, השירות מעניק פיתרון נוח לחולים הקלים, שיכולים להישאר באשפוז בית במקום שהייה ממושכת מחוץ לבית, כשהם מלווים ומנוטרים על ידי צוות רפואי באופן צמוד.

נודלמן: "כדי להתאים מסלולי אשפוז וליצור את מרב הפתרונות למספר הולך וגדל של חולים בשל מגפת הקורונה הקמנו, בתוך זמן קצר, מערך מותאם שיכול לטפל בביתם במאות חולי קורונה בכל רחבי המחוז הגדול בארץ."

מכללית נמסר, כי עם העלייה במספר מאושפזי הבית יתוגבר צוות הרופאים והאחיות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות