fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ישראל הולכת לבחירות: בנט ולפיד סיכמו על פיזור הכנסת

לאחר שנה מאז הקמתה: לפיד ובנט סיכמו על פירוק הממשלה, פיזור הכנסת והליכה לבחירות כשיאיר לפיד ימונה לראש ממשלת המעבר. סוכם על ה-25.10.22 בחירות חמישיות, לאחר החגים
כנסת ישראל | צילום: דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מסרו הערב (שני) הצהרה מיוחדת בכנסת לאחר החלטתם להקדים את הבחירות לכנסת. "זה המעשה הקשה בחיי", אמר בנט. לפיד, שייכנס לנעליו כראש ממשלת המעבר, אמר לו: "אני אוהב אותך. מנהיג ישראלי חשוב".

השניים הבהירו כי יביאו את החוק להצבעה בשבוע הבא, ואז ייכנס לפיד לראשות הממשלה ויהפוך לראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל.

בנט יכהן כראש הממשלה החליפי ומחזיק תיק איראן. לפיד יהיה ראש הממשלה ושר החוץ. בגלל ריבוי החגים בספטמבר, הבחירות צפויות להתקיים ב-25.10. סגירת הרשימות צפויה להיות ב-8 בספטמבר, ועד אז ייערכו במהלך אוגוסט הבחירות המקדימות (פריימריז) בליכוד ובמפלגת העבודה.

הסיבה לכך שהבחירות ייערכו כנראה רק לאחר החגים היא שיום הבוחר צריך להיערך לכל המוקדם בסביבות 90 יום לאחר הפיזור הרשמי, לאחר ההצבעה על קריאה שלישית. על פי החוק, הבחירות צריכות להתקיים ביום שלישי וריבוי החגים בספטמבר ואוקטובר לא משאיר תאריכים רבים פנויים להצבעה וגם להיערכות – פריסת הקלפיות ברחבי הארץ.

הערב, בנט אמר: "אזרחי ישראל, אנחנו עומדים היום בפניכם ברגע לא קל, אבל מתוך הבנה שקיבלנו את ההחלטה הנכונה לישראל. לפני שנה הקמנו ממשלה שרבים חשבו שזה בלתי אפשרי. הקמנו את הממשלה כדי לעצור את הסחרור הנורא שבו ישראל הייתה נתונה. בישראל של לפני שנה הייתה אבטלה המונית, גירעון גדול, מהומות, טילים על ירושלים. היה שיתוק ממשלתי קשה. החלטתי לעשות מעשה, המעשה הקשה ביותר בחיי, אבל הציוני בחיי. בשבועות האחרונים עשינו את כל מה שניתן כדי לשמר את הממשלה הזו, הפכנו כל אבן למען הממשלה הזו, לא לכבודנו, אלא לכבודה של מדינת ישראל".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות