fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יותר מ-600 צעירים נפגעו בתאונות דרכים בקריות

מאות צעירים נפגעו בתאונות דרכים בעשור החולף ומתחילת השנה הנוכחית נרשמה עלייה במספרם של הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים
נהג חדש. צילום: אור ירוק

28 צעירים (15-24) נהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת 2020 בשנת 2019 נהרגו גם כן 28 ובשנת 2018 נהרגו 16 צעירים בתאונות דרכים. מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה נהרגים 25 צעירים בתאונות דרכים בתחום העירוני בלבד.

בקריות נפגעו בעשור החולף (2011-2020) 626 צעירים (15-24), מהם שניים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בקריות 40 צעירים בתאונות דרכים, מהם שניים נפצעו קשה. בקרית אתא נפגעו בעשור החולף (2011-2020) 299 צעירים (15-24), מהם צעיר אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר 15 צעירים בתאונות דרכים, מהם שניים נפצעו קשה. בקרית ביאליק נפגעו בעשור החולף (2011-2020) 69 צעירים (15-24), מהם צעיר אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר ארבעה צעירים בתאונות דרכים, מהם צעיר אחד נהרג. בקרית ים נפגעו בעשור החולף (2011-2020) 161 צעירים (15-24), מהם שישה נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו בעיר 11 צעירים בתאונות דרכים, מהם אחד נפצע קשה. בקרית מוצקין נפגעו בעשור החולף (2011-2020) 97 צעירים (15-24), מהם תשעה נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו בעיר עשרה צעירים בתאונות דרכים, מהם אחד נפצע קשה. בחיפה נפגעו 148 צעירים (15-24) בתאונות דרכים בשנת 2020, מהם צעיר אחד נהרג ו-16 נפצעו קשה. בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בחיפה 1,833 צעירים, מהם 19 נהרגו.

בחינת הנתונים מראה כי 2,483 צעירים נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2020, ו-285 נפצעו קשה. המצב הקשה בהרוגים בערים מגיע במקביל לנתונים קשים גם בתאונות דרכים בכלל כבישי הארץ, העירוניים והבינעירוניים. 4,382 צעירים נפגעו בכבישי ישראל בתאונות דרכים בשנת 2020 מתוכם 70 נהרגו ו-475 נפצעו באורח קשה.

צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים, הן כנהגים, כרוכבים על דו גלגלי או כהולכי רגל. לצעירים מאפיינים ייחודיים המבדילים אותם משאר האוכלוסיות: הם לרוב פעילים יותר בשעות הלילה ובסופי השבוע בפרט. חלקם סובלים בשנים הראשונות לנהיגה מחוסר ניסיון שמתבטא בקשיי הבנה ויכולת לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. בימי הקיץ והחופש הגדול הסכנה של צעירים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגוברת בשל היעדרן של המסגרות החינוכיות שמגוננות עליהם כמו בתי הספר התיכונים והאוניברסיטאות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "צעירים נפגעים בשיעור גבוה בתאונות דרכים ולאור זאת חייבת המדינה להתמקד באוכלוסייה בעלת המאפיינים הייחודיים לה על מנת לצמצם את מספר הנפגעים הרב. בשיתוף פעולה של המשרדים השונים נוכל להציל חיים. חייבים להגדיל את ההסברה בקרב הצעירים, להתאים אותה לשפה הייחודית שלהם ולמקד אותה במדיות שהם צורכים כמו הרשתות החברתיות. בנוסף יש להגביר את הנוכחות המשטרתית באזורי הבילוי בכל הימים ולא רק בסופי שבוע. חייבים להעניק לצעירים פתרונות תחבורתיים כמו קווי לילה, כדי שרבים מהם יעדיפו להשאיר את הרכב בבית ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית. במהלך המשלב את הפתרונות הללו, בנוסף למתן אפשרויות הסעה שונות בשעות הלילה ניתן לצמצם את מספר הצעירים שנהרגים בתאונות דרכים. האחריות היא של משרדי הממשלה השונים והרשויות המקומיות".

מתחילת שנת 2021 חלה עליה משמעותית בהיפגעותם של נהגים צעירים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שקדמה לה. 29 נהגים צעירים נהרגו מתחילת שנת 2021, בעוד בזמן המקביל בשנה שעברה נהרגו 14 נהגים צעירים, עליה של 107 אחוזים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות