fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חנות רהיטים עלתה באש בציר ההסתדרות

נגריה עלתה באש בציר ההסתדרות לפנות בוקר. 12 צוותי כיבוי אש הוזעקו לכיבוי האש. האש כילתה לחלוטין את הנגרייה, המבנה נהרס כליל והוכרז כמסוכן
נגריית חרש עץ עלתה באש
נגריית חרש עץ עלתה באש (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)
נגריית חרש עץ עלתה באש
נגריית חרש עץ עלתה באש (צילום: כיבוי אש מחוז חוף)

היום ( רביעי) נגריה וחנו רהיטים  עלתה באש בציר ההסתדרות.  בסמוך לשעה 04:00 לפנות בוקר, התקבלה קריאה בחדר המבצעים של התחנה האזורית חיפה במחוז חוף כיבוי אש, בה דווח על שריפת נגריה. למקום הוזנקו חמישה צוותי כיבוי, בפיקודו של מפקד המשמרת טפסר/מ לוי שלום, שיצאו לשטח עם מנוף גבהים.

לוחמי האש גילו כי הדליקה כילתה את כל המבנה, בעקבות מטען גדול של מדללי עצים וחומרי בעירה שנשרפו ואיימו להתפשט לתחנת הדלק ולעסקים הממוקמים בסמוך לנגריה. צוותי הכיבוי פעלו למניעת ההתפשטות ולכיבוי הדליקה אך בשלב מסוים ביקשו תגבורת. משל"ט נציבות כבאות והצלה הפעיל נוהל 'סיוע הדדי' ולמקום הוזנקו שבעה צוותים נוספים לתגבור ורכב סיוע לאספקת מים שהגיעו מחדרה ומהגליל המערבי וסייעו בהשתלטות על הדליקה.

לזירת האירוע הגיעו גם מפקד תחנת חיפה ומ"מ סגן מפקד המחוז טפסר אריה רגב וקצין האג"מ המחוזי טפסר יגאל טודובר. השריפה שרפה לחלוטין את הנגרייה והמבנה נהרס כליל והוכרז כמבנה מסוכן. במשך שעות ארוכות נחסם למעבר כלי רכב ציר התנועה הפנימי. למקום הגיע גם קצין חקירת דליקות מתחנה אזורית חיפה רשף/מ יוסי דבח והחל בחקירת נסיבות פרוץ הדליקה. מסקנות החקירה יועברו בהמשך.

 

מפקד תחנת מפרץ חיפה רשף יוסף בן יוסף: "באירועים שבסדר גודל יחסית גדול לפעמים משתמשים בתחנות קרובות בנוהל שנקרא סיוע הדדי. הנוהל אומר שאם אני זקוק לרכב מסוים שלא נמצא ברשותי, אני יכול לבקש מהתחנה הקרובה אלי והם ישלחו אותו. גם בשריפת הכרמל השתמשו בנוהל הזה והזעיקו את התחנות הקרובות. בשריפת הנגרייה עבדו במקום 12 צוותים ושני מנופי גבהים. לוחמי האש השתמשו בכמויות אדירות של מים, היה חשש מאוד גדול שהאש תגיע גם אל תחנת הדלק הסמוכה והכבאים התאמצו מאוד כדי שהאש לא תגיע אל תחנת הדלק. מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן ביקר במקום ופסל את המבנה לשימוש, מאחר והוא ניזוק בצורה חמורה. כרגע אין הערכה ראשונות, אך בהמשך ימסרו מסקנות החקירה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות