fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חמישה עובדי בתי זיקוק נאשמים בגרימת מוות ברשלנות

לפני כשלוש שנים שאיפת גז גרמה למותם של שלושה עובדי קבלן שעסקו בביצוע עבודות שיפוץ בבתי הזיקוק. השבוע הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד עובדים בבתי הזיקוק. מכתב האישום עולה כי בשלב מסוים במהלך העבודות קבלן המשנה התווכח עם הנאשמים ואמר כי אינו מוכן להמשיך בביצוע העבודה המסכנת את חיי עובדיו
בז"ן (צילום: בז"ן)
בז"ן (צילום: בז"ן)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה ביום רביעי, באמצעות עו"ד ירין שגב, כתב אישום נגד חמישה נאשמים, עובדי מפעל בתי הזיקוק לנפט בחיפה, בגין גרימת מוות ברשלנות.  בין הנאשמים: שניים מתושבי נהריה שהיו מפקחים במתקן בני 55 ו-65 וכן תושב קרית אתא, בן 55, ששימש מנהל השיפוץ במתקן אקולוגיה במפעל באותה תקופה. החמישה, שימשו מפקחים במתקן מטעם בז"ן, נאשמים בגרימת מוות ברשלנות של שלושה עובדי קבלן ששאפו גז בעת שעסקו בביצוע עבודות שיפוץ במתקני בז"ן במהלך שנת 2010.

מכתב האישום עולה כי במהלך נובמבר 2011, החל קבלן המשנה, יחד עם צוות של תשעה עובדים בביצוע עבודה שיפוץ במתקן של בז"ן. במהלך העבודה נכחו הנאשמים במקום ופיקחו על ביצועה, זאת מתוקף תפקידיהם. על פי כתב האישום, במהלך העבודה פרץ מהצינור זרם של קיטור, וכתוצאה מכך חש אחד העובדים ברע ונפל על הרמפה, תוך שהוא מתקשה לנשום. הנאשמים ניגשו אל העובד, נתנו לו מים, סייעו לו לרדת מהפיגום והורו לו לשכב על הרצפה עד שיתאושש. לאחר כרבע שעה, פונה העובד למרפאה. עוד עולה מכתב האישום כי בעקבות האירוע, פרץ ויכוח בין קבלן המשנה לבין הנאשמים, במהלכו אמר להם הקבלן שאינו מוכן להמשיך בביצוע העבודה המסכנת את חיי עובדיו. הקבלן הוציא מארנקו 1000 שקלים, נופף בהם בפני הנאשמים ואמר להם שיילכו בעצמם לבצע את העבודה.

בז"ן (צילום: בז"ן)
בז"ן (צילום: בז"ן)

כמו כן נטען בכתב האישום כי הנאשמים דרשו מקבלן המשנה לחזור לעבודה ולסיים אותה, בלי שביררו מדוע נפגע העובד ובלי שביצעו את הבדיקות הנדרשות על מנת לוודא אי נוכחות של גזים במקום ביצוע העבודה.

עוד נטען בכתב האישום כי הנאשמים לא הדריכו את העובדים כיצד יש לנהוג במקרה של דליפת גז ובאיזה אמצעי בטיחות עליהם לנקוט במהלך אירוע מסוג זה. כמו כן, הם לא הפסיקו את העבודה לאחר פגיעתו של אחד העובדים על מנת לברר את סיבת הפגיעה ולא נקטו את אמצעי הבטיחות הנדרשים על מנת להבטיח את עבודתם.

בהמשך לקח קבלן המשנה את מסכת הנשימה בה עשה העובד שנפגע שימוש וחבש את המסכה. הנאשמים בדקו את בלון האוויר שהיה מחובר למערכת של הקבלן והחליפו אותו בבלון חדש. עובד אחר בדק את מד בלון האוויר המחובר למערכת שלו ודיווח לנאשמים שנותרה לו כמות אוויר של כרבע בלון. הנאשמים הורו גם לו לעלות על הפיגום ולהמשיך בביצוע העבודה, זאת למרות כמות האוויר המועטה שנותרה בבלון. בכתב האישום מתואר כי השניים עלו על הפיגום והמשיכו בביצוע העבודה. כעבור דקות ספורות, פרץ זרם חזק של גז מהצינור עליו עבדו וכתוצאה מכך, התעלף אחד העובדים ונפל על הפיגום, בעוד קבלן המשנה החל להתנדנד, הוריד את המסכה והתמוטט במקום.

בכתב האישום נטען עוד כי אחד הנאשמים, שהבחין במתרחש, עלה על הפיגום על מנת להוריד את קבלן המשנה אל הקרקע. נהג המלגזה, חבש מסיכה שאינה מיועדת להגנה מפני גזים וטיפס על הפיגום על מנת לסייע לו להוריד אותם, אך גם הוא שאף גז והתעלף. כן מצוין בכתב האישום כי עובדים נוספים מהצוות של קבלן המשנה, עלו על הפיגום, ללא אמצעי הגנה מתאימים, על מנת להוריד את הנפגעים, ונפגעו גם כן כתוצאה משאיפת גז. כעבור מספר דקות, הגיעו כוחות כיבוי אש ומגן דוד אדום, אשר פינו את הנפגעים מהמקום. כתוצאה משאיפת הגז, נגרם מותם של שלושת העובדים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות