fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיפה מתכוננת למזג האוויר הסוער שצפוי לפקוד את הארץ הערב

המוקד העירוני 106 יופעל במתכונת חירום עם מספר גדול של מוקדנים, שיקלטו את שיחות הטלפון של התושבים ויעבירו את הפניות לטיפול הצוותים
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

מטה החירום של עיריית חיפה, התכנס אתמול (שני) לישיבת תאום והיערכות בין גורמי החירום ויחידות העירייה הביצועיות, לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את האזור.

על פי תחזית מזג האוויר של השירות המטאורולוגי, צפויים תנאי מזג אוויר קיצוניים, כאשר תחילת הסערה אשר צפויה להתחיל היום (שלישי) בערב תתחזק במהלך יום רביעי ותמשך עד ליום ראשון.

במהלך הסופה צפויים לרדת בחיפה למעלה מ-200 מ"מ של משקעים, הרוח תנוע בין 50 קמ"ש ל-90 קמ"ש והגלים יגיעו לגובה של עד 7 מטרים. סכנת השיטפונות מתגברת לאור העובדה כי במהלך הימים האחרונים ירדו כבר בחיפה כ–90 מ"מ גשם והאדמה הרוויה לא תוכל לספוג את כמויות המים הנוספות אשר צפויות לרדת בפרקי זמן קצרים.

בנוסף, צופים החזאים גשמים כבדים מאוד באזור נחל הקישון ונחל הגדורה, מה שיגביר מאוד את זרימת המים בנחלים אלה ותגדיל את סכנת ההצפות לאורך שדרות ההסתדרות. על מנת למנוע ככל הניתן אפשרות זו, ביצעה מחלקת הניקוז בעירית חיפה עבודות הכנה עם רשות ניקוז הקישון אשר כללו בין היתר ניקוי נחל הגדורה, תעלת קייזר אילין והסדרת מוצא הקישון.

במקביל, נערכות יחידות המטה העירוניות לטיפול בהצפות וחסימת כבישים, פינוי תושבים ותלמידים במקרה של הצפת דירות מגורים ומוסדות חינוך ופינוי מכשולים כגון עצים, עמודי תאורה, שלטים ורמזורים.

שירותי הרווחה נערכו עם צוותי חירום לסיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים (קשישים ואנשים בעלי נכויות). כמו כן, נערך האגף לסייע לתושבים שבתיהם יוצפו ויזדקקו לקורת גג חלופית. עובדים סוציאליים יסיירו ברחובות במטרה לאתר דירי רחוב ולשכנעם להגיע לדיור מוגן ולא להישאר חשופים לקור.

המוקד העירוני 106 יופעל במתכונת חירום עם מספר גדול של מוקדנים, שיקלטו את שיחות הטלפון של התושבים ויעבירו את הפניות לטיפול הצוותים. מרכז בקרת הרמזורים יופעל כחמ"ל עירוני בזמן הסופה, ינתב את כוחות החירום ויפעל לוויסות התנועה.

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות