fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיפה: יותר מאלף מפגינים חוסמים את ציר מוריה

הפגנות אלימות גם בתל אביב. בחיפה השוטרים מפרידים בין שני המחנות
הפגנת תמיכה בצה"ל הערב בחיפה (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)
הפגנת תמיכה בצה"ל הערב בחיפה (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)
היערכות השוטרים להפגנות הערב  (צילום: משטרת ישראל)
היערכות השוטרים להפגנות הערב בתל אביב (צילום: משטרת ישראל)

במרכז הכרמל מוריה הגיעו הערב (מוצ"ש) 1100 מפגינים מקצוות הקשת הפוליטית. כ-800 מפגינים בעד תמיכה בצה"ל וכ-350 מפגינים נגד המבצע הצבאי, רובם ערביי ישראל. המשטרה חוסמת ומפרידה בין שני המחנות.

הערב צפויה לצאת תהלוכה יהודית-ערבית נגד המלחמה בעזה. תושב חיפה אורי וולטמן עתר לבג"צ בשבוע שעבר לאחר שהמשטרה לא אפשרה לקיים את התהלוכה. בעזרת מרכז עדאלה הגישו עתירה, אך יממה לפני מועד הדיון בעתירה, המשטרה  נסוגה מעמדתה והוחלט להתיר קיום תהלוכה מהכניסה לכרמליה (שדרות מוריה, סמוך לבורקס העגלה) ועד למרכז חורב, במוצאי שבת ב-21:30.

הפגנת תמיכה בצה"ל הערב בחיפה (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)
הפגנת תמיכה בצה"ל הערב בחיפה (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)
שוטרי מחוז חוף בכוחות מתוגברים (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)
שוטרי מחוז חוף בכוחות מתוגברים (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)

היום עם פרסום דבר מותו של חייל צה"ל סמל אדר ברסנו מנהריה קראו חבריו להגיע בהמוניהם להפגנה בחיפה עם דגלי ישראל. בעמוד הפייסבוק שנפתח לזכרו כתוב: "מותך לא היה לחינם".

הערב מתקיימת הפגנה גם בכיכר הבימה בתל אביב. עשרות שוטרים וקצינים ממחוז תל אביב ערוכים לקראת הפגנה. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, הגיע למקום על מנת לקבל תמונת מצב וסקירה ממפקד מחוז תל אביב על ההיערכות. דנינו, שוחח עם השוטרים והתייחס להפגנה שנערכה אתמול בחיפה. הוא ציין כי הוא רואה בחומרה כל אירוע של תקיפת שוטר, והנחה להחמיר בטיפול במפרי החוק: "נגיש כתב אישום נגד כל מי שיעז לפגוע בשוטרים ונמצה עמו את הדין".

חנין זועבי (צילום: אלכס הובר)
חנין זועבי (צילום: אלכס הובר)

אתמול (שישי) נערכה הפגנה של ערביי ישראל בה השתתפה ח"כ הכנסת חנין זועבי. המפגינים לא שמעו להוראות המשטרה וכ-30 אנשים נעצרו. ח"כ זועבי נאזקה  למספר דקות ושחררה על ידי מפקד המחוז ניצב חגי דותן בשל חסינותה כחברת כנסת.  זועבי התפרצה כלפי השוטרים וקראה להם "כלבים".  הערב בבימ"ש שלום חיפה סמוך לשעה 20:15 יבקשו חוקרי תחנת חיפה להאריך את מעצרם של 29 חשודים בהפס"ד שאירעו אתמול בשד בן גוריון/הגפן בחיפה.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ שחרר הבוקר הודעה לפיה הוא לא יוותר לח"כ זועבי על הניסיון להכשיל שוטרים וכך נכתב: "״לכנות מפקד מחוז במשטרת ישראל בכינויי גנאי, מפקד שביחד עם שוטריו ממלאים את תפקידם זו שפלות ורמה נמוכה שלא ראוי שנגרר אליה. ככה לא ידברו אל מפקד מחוז וככה לא יתייחסו אל שוטרים! אני בוש ונכלם מהתנהגותה המכוונת והבזויה של חנין זועבי ששוב הוכיחה כי אינה ראויה להיקרא חברת כנסת.  אני מתכוון לפעול בכל אמצעי חוקי על מנת להסיר את חסינותה ולוודא שתחקר ותיענש.  ולשוטרים שלנו, אתם עושים עבודה נפלאה, המשיכו כך. מעריך אתכם ואת עשייתכם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות