fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חודש הפרויקט להזנת חול לחופי הקריות

חברת נמלי ישראל תזרים כ-200 אלף מ"ק חול ים נקי לחופי קרית חיים, לרווחת הציבור. הזנת חול משמשת לשיקום חופים חוליים
הזנת חול לחופי הקריות. צילום: שרון עדי, המשרד להגנת הסביבה

החל שלב נוסף בפרויקט הזנת החול לאורך קו החוף בקרית חיים, שיתבצע על-ידי חברת נמלי ישראל על פי הנחיית המשרד להגנת הסביבה ומוסדות התכנון. הפרויקט יימשך כ-30 יום, ובמסגרתו יוטלו כ-140 אלף מ"ק חול בחוף שמול חוות המכלים של תש"ן ועוד כ-60 אלף מ"ק חול יוטלו בהמשך בחוף יהודית נאות.

הטלת החול לאורך קו החוף, שמקורו בסמוך לשובר הגלים המשני של נמל המפרץ, נדרשת כפעולה מתקנת בעקבות תהליך סחף חול (ארוזיה) משמעותי בחופי הקריות, הנובע משילוב של סערות החורף בים והשפעת התשתיות הימיות במפרץ חיפה ובעיקר מנמל המפרץ.

הזנת החול תתבצע באמצעות ספינת מחפר ייעודית ואמצעים נוספים. לכן מוסרים במשרד להגנת הסביבה, יש להימנע מהתקרבות לאזור הפעולות ולהישמע להוראות המצילים והמפקחים. מפקחי היחידה הימית במשרד להגנת הסביבה יעקבו אחרי כל תהליך ההטלה מקרוב, והמשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול לשיקום ולהזנת חופי הקריות בחול, לרווחת הציבור.

הזנת חול בחופי הים היא פעולה מקובלת ונפוצה בעולם, של הוספת חול לקטעי חוף באמצעים טכנולוגיים שונים. הזנת חול משמשת לשיקום חופים חוליים שנסחפו והוצרו, להרחבת חופים חוליים לצורכי פיתוח ולשימוש ציבורי ותיירותי, לשחזור או יצירת רצועות חוף חוליות לרגלי מצוקים כשיטה להגנת בסיסם.

מקור החול הוא בחפירה ימית ולכן הוא רטוב ומכיל מינרלים שונים וכן לעיתים גם חומר אורגני, הבא לידי ביטוי בגוון כהה יותר מאשר זה המאפיין חול ים יבש. להבדלי צבע אלו אין משמעות סביבתית או בריאותית.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "אירוע הזפת שפקד את חופי ישראל בחודש פברואר האחרון חידד והמחיש שוב את החשיבות הרבה שיש לחופים בישראל, לרווחת הציבור. כחלק מהפעילות השגרתית של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה אנו ממשיכים לפעול לשמירה על ניקיון ועל השלמות הפיזית של החופים ולהבטחת הנגשתם לציבור הרחב לקראת עונת הקיץ ובכלל".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות