fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חודש המודעות לסרטן השד: מרפאות זבולון של כללית הוארו בוורוד

בכללית קוראים לנשים להגיע להיבדק גם בימי קורונה ומדגישים את חשיבותו של הגילוי המוקדם. מאחר שלא ניתן לקיים אירועי בריאות רבי משתתפים, הוארו המרכזים הרפואיים בוורוד
חודש המודעות לאבחון מוקדם של סרטן השד. מרפאות זבולון הוארו בוורוד | צילום: דוברות כללית
חודש המודעות לאבחון מוקדם של סרטן השד. מרפאות זבולון הוארו בוורוד | צילום: דוברות כללית

במסגרת ההתגייסות של כללית להעלאת המודעות לאבחון מוקדם של סרטן השד מתקיימות במרפאות ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי פעילויות לקידום הנושא, ומבני המרכזים הרפואיים של כללית – לין בחיפה וזבולון בקריות – הוארו בוורוד.

על רקע התופעה המדאיגה של מגמת ירידה בפנייה לבדיקות ממוגרפיה, בשל החשש להיחשף לנגיף הקורונה, הוחלט בכללית במחוז להגביר את הפעילות לעידוד הנשים להגיע לבדיקה שחשוב לבצעה גם בימי קורונה ואין לדחותה. כפתרון יצירתי לכך שלא ניתן לקיים אירועי בריאות רבי משתתפים, הוחלט להאיר בוורוד את המרכזים הגדולים לין וזבולון, המוארים כרגיל בכחול וירוק, צבעי כללית. כל מי שחולף על כביש חיפה-עכו או ברחובות חיפה יכול להבחין במבנים הזוהרים בוורוד. בנוסף, הצוותים עוטים מסכה ורודה, ובמרפאות הוצבו שילוט ודוכני הדרכה אישיים.

מנהל המחוז, רונן נודלמן, מציין כי על אף שצוותי המרפאות עמוסים מתמיד בשל מגפת הקורונה, הם מתפנים גם למשימה חשובה זו ויוזמים פניות לנשים בקבוצות היעד לבדיקה, מזכירים שהגיעה העת להיבדק, מסבירים בדבר חשיבות הבדיקה ומתאמים עבור הנשים תורים. במקביל, תוגברו הכתובות לביצוע ממוגרפיה כדי להבטיח זמינות גבוהה ונגישות מרבית, כולל ניידות ממוגרפיה, בשיתוף עם האגודה למלחמה בסרטן, המגיעות לאזורים בהן נשים מתקשות להתנייד למכוני בדיקה.

טיפול מקיף תחת קורת גג אחת

בנוסף לעידוד ההגעה לממוגרפיה, כללית במחוז חיפה וגליל מערבי מובילה ברמה הארצית את יישומו של מהלך מקיף לקיצור ניכר של משך האבחון וטווח הזמן החולף עד ביצוע ניתוח או תחילת טיפול. לשם כך, רוכזו תחת קורת גג אחת במרפאות השד במרכז רפואי לין, בניהולה של ד"ר טטיאנה דורפמן וזבולון, בניהולה של ד"ר שירלי דוידוביץ ובמרפאה היועצת בעכו מומחים רבים בתחום: כירורגים של השד, רדיולוגים מומחים בהדמיית שד, אונקולוגים ופלסטיקאים לשחזור השד. במרפאות עובדות אחיות שהתמחו בתחום ועובדות סוציאליות.

המודעות לאבחון מוקדם של סרטן השד. צוות כללית עוטה מסכות ורודות | צילום: דוברות כללית
המודעות לאבחון מוקדם של סרטן השד. צוות כללית עוטה מסכות ורודות | צילום: דוברות כללית

למטופלת המגיעה לבירור עם חשד לסרטן השד מתקיים בירור מקיף בנקודת שירות אחת, הכולל בדיקות הדמיה, כמו ממוגרפיה, טומוסינטזיס, אולטרסאונד שדיים וכן מבוצעות ביופסיות מהשד בשיטות שונות.

ברגע שיש זיהוי מוקדם של ממצאים חשודים לסרטן שד, מועברת התוצאה לגוף מקצועי אחראי שעורך סינון ודואג להפניה מותאמת על פי מקום המגורים ושייכות מרפאתית. המידע מוזרם ישירות למרפאת השד אליה מופנית המטופלת ונקבע לה בדחיפות תור יזום לבירור על ידי כירורג שד ורדיולוג שד. הבירור מתקיים במרוכז, בתוך יום אחד. כאשר האבחנה היא שיש סרטן השד, המטופלת מוזמנת לוועדה רב תחומית, בה ניתנת לה המלצה לגבי תוכנית טיפולית בהתאמה אישית.

הודות למהלך משולב זה, מציינת ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית במחוז, נערך סבב הבירור והאבחון בטווח הזמן הקצר ביותר בארץ מרגע הפנייה הראשונה ועד תחילת הטיפול עצמו.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות