fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברת תש"ן על השימוע שערכה לה עיריית חיפה: "הצגה תקשורתית"

ראשת עיריית חיפה עינת קליש רותם ערכה אתמול שימוע לראשי תש"ן, בו הודיעה להם כי רישיון העסק של החברה יצומצם. בתש"ן טוענים כי השימוע היה במה להפצת דברי כזב ולהטחת האשמות מופרכות ופסולות
רישיון העסק של תש"ן יצומצם. השימוע להנהלת החברה | צילום ראובן כהן, עיריית חיפה
רישיון העסק של תש"ן יצומצם. השימוע להנהלת החברה | צילום ראובן כהן, עיריית חיפה

עיריית חיפה תצמצם את רישיון העסק של תש"ן. כך עולה מהשימוע שערכה אתמול, חמישי, ראשת העירייה עינת קליש רותם לראשי החברה.

לדברי קליש רותם, ההחלטה על צמצום רישיון העסק של החברה נועדה לצורך השלמת ביצוע הבדיקות, אותן דרשה עיריית חיפה מהנהלת החברה לבצע וכן לצורך הכנסת מומחה מטעם העירייה לבדיקת כל המכלים והצינורות הקיימים בחווה ולביצוע בדיקות ניטורים.

קליש רותם הודיעה לראשי חברת תש"ן, כי תישקל האפשרות שרישיון העסק יצומצם באופן כזה שהוא יינתן עבור המכלים הפעילים בלבד.

לפני כשלושה חודשים זימנה ראשת העירייה את ראשי חברת תש"ן לישיבת בירור, שבה הבהירה להם, כי השימוע עלול להוביל לצמצום רישיון העסק, אותו אמורה הייתה רשות הרישוי להנפיק לחוות המכלים.

עיריית חיפה: תש"ן התעלמה מהפניות

הבירור לחברה נערך אז בעקבות ממצאי שימוע, שערך לחברה המשרד להגנת הסביבה, בעקבות תלונות של תושבים על מפגעי ריח חמורים ובלתי סבירים שמקורם לכאורה מחוות המכלים. בשימוע עלה, כי החברה הפרה את תנאי היתר הרעלים, רישיון העסק והוראות החוק, תוך גרימת מפגעים סביבתיים.

מהעירייה נמסר, כי למרות כל אלה, בחרה החברה לא לשתף פעולה עם דרישות העירייה ואף התעלמה לחלוטין מכל הפניות שהועברו אליה מצד העירייה בנושא, ומשכך, החליטה ראשת העירייה לזמן את ראשי החברה לשימוע.

חוות המכלים של תש"ן | צילום: צבי רוגר
חוות המכלים של תש"ן | צילום: צבי רוגר

קליש רותם אמרה להנהלת תש"ן בשימוע אתמול: "לא אוכל לישון בשקט בלילה אם אנפיק לכם עכשיו רישיון עסק אוטומטית לתקופה של 10 שנים. גם לא אוכל לישון בשקט בלילה כשאני יודעת שילדים קטנים בבית הספר דגניה ובכל הסביבה נושמים חומרים מסרטנים, כאשר המשמעות של כל העובדות שנסקרו בפניכם כאן היום היא שהדברים לא מטופלים היטב ושאתם בבחינת 'שור מועד'".

תש"ן: השימוע נערך באופן לא ענייני

מחברת תש"ן נמסר בתגובה: "תש"ן היא חברה חיונית למשק האנרגיה בישראל ולתפקודו הרציף. החברה מקצועית, בטוחה ומשקיעה משאבים רבים ואמצעים חדישים במתקניה.

"האופן שבו ערכה עיריית חיפה את השימוע רק ממחיש שתוצאות השימוע נכתבו מראש והוא לא התקיים בתום לב ובנפש חפצה. השימוע התנהל כהצגה תקשורתית, אחרת אין הסבר הגיוני לכך שעיריית חיפה בחרה להפוך את הליך השימוע לבמה להפצת טענות כזב, שלא הועלו בזימון לשימוע, ולכן פגעה בחוקיות השימוע ובתקינות ההליך.

"עמדת העירייה אינה בעלת בסיס משפטי, ואנו מצרים על כך שהליך השימוע נערך באופן לא ענייני. אם הייתה נוהגת כחוק, הייתה נמנעת העירייה מהטחת האשמות מופרכות ופסולות.

"נדגיש שוב. עמדת תש"ן ידועה כבר זה זמן רב, ונאמרה בכל פורום – אין זה נכון לתפעל חוות מיכלים בסמוך לשכונת מגורים וחובה על כולנו לשתף פעולה בשינוי המצב למען תושבי האזור, העיר ולמען מדינת ישראל".

סיור של המשרד להגנת הסביבה

ביום שני השבוע התקיים סיור של נציגי המשרד להגנת הסביבה בחוות המכלים של תש"ן, ולאחריו בוצע סיור לאורך קו החוף הצמוד לחוות המכלים. "לא הורגשו מפגעי ריח. נעשו שיחות עם מספר תושבים שגרים באזור והיו במקום בעת הסיור. לא התקבלו תלונות על מפגעי הריח ביום הסיור", נכתב בסיכום הסיור.

 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות