fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברת "סופרבוס" תפעיל המטרונית בחיפה והקריות החל מהבוקר (שישי)

חברת סופרבוס מגיעה לחיפה ולקריות לאחר שזכתה במכרז משרד התחבורה ותפעיל את קווי המטרונית החל מיום שישי הקרוב, במקום חברת דן שהפעילה המיזם עד כה.
מטרונית | צילום:ניר ודל ויקיפדיה

החל מהבוקר (שישי) תחל חברת התחבורה הציבורית "סופרבוס" מקבוצת "בליליוס" בהפעלת המטרונית בחיפה, לאחר שזכתה במכרז בפברואר האחרון.

"סופרבוס" תפעיל את שלושת קווי המטרונית הקיימים, שהופעלו עד כה על ידי חברת דן: קו 1, הקו האדום – ממרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל – ימשיך לפעול כרגיל בכל ימות ושעות השבוע, במתכונת 24/7 כולל בשבת.

קו 2 – הקו הכחול מקרית אתא לתחנת הרכבת חיפה בת גלים – ימשיך לפעול גם הוא ללא שינוי וכך גם קו 3 – הקו הירוק – ממרכזית הקריות להדר הכרמל.

"סופרבוס" מתעתדת להפעיל שני קווים חדשים: קו 4 – קו שיחבר את הקריות למרכזית חוף הכרמל באמצעות מנהרות הכרמל.

קו נוסף יופעל בעתיד: קו 5 – קו שיחבר בין צומת יגור דרך ציר בר-יהודה בנשר ועד שכונת הדר בחיפה.

"סופרבוס" אמורה להחליף את 100 המטרוניות הפועלות כיום במערך, ב-121 מטרוניות חדשות, כשלראשונה יופעלו אוטובוסי מפרקיים חשמליים, שיספקו חוויית נסיעה מהירה ושקטה יותר.

יתרת המטרוניות יופעלו באמצעות מנועים העומדים בתקן המחמיר "יורו 6" שאינו מזהם את הסביבה.

כל המטרוניות שיופעלו ע"י "סופרבוס", יהיו נגישות ומותאמות לאנשים בעלי מוגבלויות.

מנכ"ל סופרבוס, צחי נווה: "אנו שמחים להפעיל את המטרונית החדשה, מלבד תפקידן של מערכות תחבורה איכותיות לנייד אנשים ממקום למקום ביעילות, יש להן ערך משמעותי בפיתוח החברתי והכלכלי של המטרופולין. לכן, סופרבוס גאה לקחת חלק בפרויקט המורכב והמאתגר הזה ולהמשיך לבסס את המטרונית כלב הפועם של העיר. כחברה המפעילה את מערך התחבורה באשכול העמקים , אנו חשים ומכירים בצורכי 'השירות לנוסע' ברמה גבוהה ונעשה הכל על מנת להבטיח שנוסעי התחבורה הציבורית במטרופולין, ייהנו משירות זה ומשדרוג אמיתי של המערך התחבורתי שלהם".

 

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות