fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוקם ועדת מנכ"לים שתדון בעתיד התעשייה הכבדה במפרץ חיפה

הוועדה תגיש את מסקנותיה לממשלה בתוך 90 יום מהקמתה, והקמתה כפופה לאישור הממשלה. השרה גמליאל: "האסון בלבנון מוכיח שאין מקום לתעשייה כבדה בלב המטרופולין"
עשרות אלפי עובדים מסורים שעובדים סביב השעון בכל ימות השנה. בתי הזיקוק | צילום ארכיון: דורון גולן
עשרות אלפי עובדים מסורים שעובדים סביב השעון בכל ימות השנה. בתי הזיקוק | צילום ארכיון: דורון גולן

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל סיכמו על הקמת ועדת מנכ"לים שתדון בפיתוח ובקידום מפרץ חיפה ועתיד התעשייה הכבדה במפרץ חיפה. הוועדה תגיש את מסקנותיה לממשלה בתוך 90 יום מהקמתה, והקמתה כפופה לאישור הממשלה.

בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ ויהיו חברים בה: מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד יהלומי, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, מנכ"ל משרד האנרגיה, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ראש המועצה לביטחון לאומי, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, מנכ"לית מנהל תכנון והיועץ המשפטי לממשלה או מי מטעמו.

הוועדה תדון בעתיד התעשייה הכבדה, בדגש על התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה, תשתיות האנרגיה במפרץ חיפה והשפעתן על משק האנרגיה הלאומי בעתיד, צורכי דיור ופיתוח עירוני של מטרופולין חיפה, פיתוח כלכלי ואזורי, הגברת הפריון ועידוד השקעות, צורכי תעסוקה עתידיים במטרופולין חיפה, סיכונים מחומרים מסוכנים, זיהום אוויר, שיקום קרקע והיבטים סביבתיים נוספים במפרץ חיפה.

השרה גמליאל מסרה: "האסון בלבנון מוכיח שאין מקום לתעשייה כבדה בלב המטרופולין. עלינו לפעול במהרה כשטובת הציבור בלבד עומדת לנגד עינינו. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שמוביל את הנושא לטובת תושבי חיפה והקריות. כפי שהתחייבתי, המשרד להגנת הסביבה בראשותי מקדם את המהלך הלאומי של סגירת מפעלי בזן בחיפה, תוך הצבת יעדים סביבתיים ברורים לשיקום הקרקע ולחיזוק המטרופולין. תעשיית הדלקים הפוסיליים שייכת לאתמול, האנרגיות המתחדשות שייכות למחר. החזון הוא שהתעשיות המזהמות יפנו את מקומן ומפרץ חיפה יהפוך להיות מוקד לפיתוח תעשיות ירוקות וחדשניות לטובת תושבי האזור".

עובדי בזן: דמגוגיה זולה

"אנו דוחים מכל וכל את הניסיון להשוות בין האסון בביירות לבין מצב המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה המנוהלים על פי תקני הבטיחות המחמירים ביותר במערב אירופה", נמסר בתגובה מוועד העובדים של בזן, "המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה מאחסנים דלקים וחומרי גלם אחרים תחת פיקוח ותקני בטיחות מהמחמירים ביותר בעולם, עם היתרי רעלים, סקרי סיכונים ורגולציה אירופית. בעוד שבביירות מדובר באחסון לא מפוקח של 2750 טון של חומר נפץ (אמוניום ניטרט הוא חומר נפץ), כך שהשוואה משוללת כל יסוד ומדובר בדמגוגיה זולה. חשוב להבין כי בתי הזיקוק וכל שאר המפעלים הפטרוכימיים במפרץ חיפה עומדים בכללים והתקנים של בטיחות ואיכות הסביבה כפי שנקבעים על ידי המדינה ועובדים כיום בהתאם לתקנים המחמירים ביותר במערב אירופה והושקעו בהם סכומי עתק בכל הקשור לבטיחות, זיהום הסביבה והפליטות מהמפעלים".

עוד נמסר כי מתחם בתי הזיקוק בחיפה (בזן) קריטי לחוסנה של הכלכלה הישראלית. התרומה הכוללת של בזן לכלכלת ישראל נאמדת בכ-6.6 מיליארד שקלים בשנה, המהווים כ-0.7 אחוז מהתל"ג של מדינת ישראל בשנה. זאת ועוד, מפעלי בתי הזיקוק בחיפה משלמים בכל שנה כ-100 מיליון שקלים מיסי ארנונה ועוד מיסים רבים למדינה. "אנו פונים אליך, כבוד ראש ממשלת ישראל בקריאה נרגשת מליבנו ומבקשים כי בכל דיון הקשור בעתיד מפעל בתי הזיקוק בחיפה והמפעלים הפטרוכימיים, אנו בוועד העובדים נשמח לקחת חלק ולקיים דיון מעמיק ומכובד, כשעתיד המפעלים והעובדים יעמוד לנגד עינינו" נמסר מוועד העובדים.

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות