fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העירייה מאשימה את התושבים בבעיות החנייה

סטודנטים של מכללת אורט קרית ביאליק חוסמים את רחובות שכונת ביאליק דרום וועדת התחבורה טוענת שתושבי השכונה מעכבים מציאת פתרונות
המכללה להנדסאים קרית ביאליק. צילום: דורון גולן

עם כל הבעייתיות שתקופת הקורונה הביאה איתה, הרי שלפחות בתחום אחד נרשמה הטבה. תושבי שכונת ביאליק דרום יכלו למצוא חנייה ללא בעייה. כעת, עם החזרה לשגרת לימודים מוצאים עצמם תושבי השכונה, ללא מקומות חנייה פנויים במהלך רוב היום מכיוון שאנשי צוות  וסטודנטים של המכללה חונים ברחובות השכונה הקטנה.

מדי יום מגיעים אל המכללה מאות סטודנטים ואנשי הוראה ועל אף שלרשותם יש מגרשי חנייה ייעודיים, רובם המוחלט מעדיף להחנות ברחובות השכונה הקטנה תוך התעלמות מתושבי השכונה, משלמי המיסים לעירייה. הדבר מוביל לכך שתושבי השכונה נותרים ללא חנייה ופעמים רבות מתעוררים ויכוחים וחילופי מילים בין התושבים לבאי המכללה.

לפני יותר משנה וחצי עלתה בעיית החנייה  לדיון בוועדת התחבורה של העירייה וגם ראש העירייה, אלי דוקורסקי, התבקש להתייחס לנושא בעקבות תלונות קשות מצד התושבים. דוקורסקי אמר "הסטודנטים תופסים מקומות חנייה ברחוב ומונעים מהתושבים להחנות ליד בתיהם". ועדת התחבורה החליטה בישיבתה להקים ועדה מצומצמת בראשות מנהל מחלקת השיטור והפיקוח שלום לוינזון, בהשתתפות מהנדס העיר נעם מסד ונציגי ציבור, לבחון את הסוגיה לעומק ולהביא את המלצותיה בפני ועדת התחבורה.

בחודש ינואר 2020 הנהלת המכללה להנדסאים אורט קרית ביאליק, הודיעה לסטודנטים כי עליהם להחנות את מכוניותיהם בחניות המיועדות להם ולא ברחובות השכונה. לסטודנטים נשלח מכתב שבו צויין כי עליהם להחנות רק במקומות החנייה המיועדים למכללה, בחניית המורים בתיכון אורט ביאליק ובחנייה בשטח של קק"ל. "יש להחנות רק במקומות חנייה המיועדים למכללה".

המכתב שנשלח לסטודנטים של המכללה להנדסאים

יו"ר ועדת התחבורה, ד"ר רויטל שורץ סבירסקי, טוענת שפתרון הבעייה מתעכב בגלל תושבי השכונה. לדבריה: "לאור דעות מגוונות בנושא, בקרב תושבי ביאליק דרום, שחלקם מתנגדים שהגבלת החניה תמנע מאורחיהם לבקר אצלם, נבחנות חלופות נוספות ובהן סימון כחול/לבן עם תווי חניה לתושבי הרחובות, חלופת חנייה לתושבי הרחובות בלבד ו/או השארת המצב על כנו. טרם התגבשה החלטה לאור הדעות החלוקות בקרב התושבים".

ממכללת אורט קרית ביאליק להנדסאים נמסר: "לפני כשנה וחצי, במהלך סיור שהתקיים מטעם העירייה, בקשו נציגי המכללה מנציגי העירייה  לסמן את החניות של התושבים ברחובות הצמודים למכללה כחניות פרטיות. עד עתה לא פורסמו הנחיות בנידון.

המכללה מקיימת הסברה בקרב הסטודנטים בתחילת ובמהלך השנה, אך בהיעדר סימונים מתאימים, אין למכללה אפשרות למנוע מהסטודנטים לחנות על פי חוק, בחניות המוגדרות כרגע כציבוריות. נדגיש כי לגבי הסטודנטים במסלול בלימודי ערב וביום שישי ניתן פתרון חנייה בתוך קריית החינוך ובחניון קק"ל הסמוך למכללה".

בינתיים, עד שיימצא פתרון למצוקת החנייה, ימשיכו תושבי השכונה להסתובב במכוניותיהם למצוא חנייה בעת שאנשי צוות וסטודנטים של המכללה ישהו במשך שעות ארוכות במכללה וימררו את חיי תושבי השכונה.

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות