fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"העורף הישראלי מוכן לתרחיש קיצון"

מפקד נפת מפרץ בפיקוד העורף, סא"ל (מיל') אנדריי ארבוזוב ל"הד הקריות": "שיתוף הפעולה בין פיקוד העורף לרשויות המקומיות יצר שיטת עבודה הדוקה וצמודה יותר שלא הייתה מאז מלחמת לבנון השנייה"
חיילי פיקוד העורף בתידרוך בקרית אתא | צילום: דובר צה"ל
חיילי פיקוד העורף בתידרוך בקרית אתא | צילום: דובר צה"ל

פיקוד העורף ערוך היום לכל תרחיש קיצון שעלול להשפיע על האוכלוסייה האזרחית. כך עולה משיחה עם סא"ל (מיל') אנדריי ארבוזוב, 44, קצין האוכלוסייה של נפת מפרץ בפיקוד העורף, אליה משתייכות גם הרשויות המקומיות בקריות.

מדריכות אוכלוסייה לשעת חירום של מחוז חיפה בפיקוד העורף עורכות בימים אלה מבצע הסברה נרחב בקריות. לאורך היום החיילות עוברות ברחובות ובמרכזי התקהלות ומסבירות לתושבים על הדרכים למניעת התפשטות הקורונה.

בשיחה עם "הד הקריות" אמר ארבוזוב, כי מטרת פיקוד העורף היא להעניק סיוע אזרחי במצבי חירום. פעילות פיקוד העורף מתבצעת בשני מישורים מרכזיים: טיפול באוכלוסייה בסיכון והורדת התחלואה וקטיעתה. הפעולות מבוצעות בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות.

אנדריי ארבוזוב, קצין אוכלוסייה נפת מפרץ | צילום: דובר צה"ל
אנדריי ארבוזוב, קצין אוכלוסייה נפת מפרץ | צילום: דובר צה"ל

לדברי ארבוזוב, כל הרשויות המקומיות, בלי יוצא מהכלל, עושות את מרב מאמצים כדי להניע את האוכלוסייה לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות וכל רשות מקומית מפעילה צוותים המתשאלים חולים לגבי צעדיהם וכך מצמצמת את התפשטות הקורונה.

"בסופו של דבר הרשות המקומית היא המובילה ואנחנו מאמינים בזה", אומר ארבוזוב, "אנחנו נעזור בכל מקום שצריך אותנו. איפה שלא צריך אנחנו מצמצמים את הפעילות".

ארבוזוב הוסיף, כי פיקוד העורף ממשיך להעניק סיוע במקבצי דיור של קשישים בין אם בקניית מזון או תרופות ובין אם בלספק אוזן קשבת לקשישים שנמצאים לבדם וסובלים מריחוק חברתי.

ארבוזוב: "האתגר המשמעותי יהיה כשהסגר ייגמר והכל יחזור לקדמותו והתקשורת תדבר על דברים אחרים. כיום, בעקבות הניסיון שהצטבר בפעילות נגד התפשטות הקורונה, פיקוד העורף ערוך לכל תרחיש קיצון. שיתוף הפעולה של פיקוד העורף עם הרשויות המקומיות יצר שיטת עבודה הדוקה וצמודה יותר שלא הייתה מאז מלחמת לבנון השנייה".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות