fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה יעזור לרשויות לנקות את חופיהן

המשרד יעביר מענק מיוחד לרשויות כדי לנקות חופים לא מוכרזים ולטפל בפסולת המגיעה לחופים מלבנון וממדינות האזור
צילום: דרור אריאלי, המשרד להגנת הסביבה, אגף ים וחופים
צילום: דרור אריאלי, המשרד להגנת הסביבה, אגף ים וחופים

המשרד להגנת הסביבה יעניק כ-2 מיליון שקלים לטובת שמירה על חופים נקיים. הכסף ישמש לפעולות ניקיון ב-19 רשויות מקומיות ובחופי רשות הטבע והגנים במסגרת תוכנית "חוף נקי".

בין הרשויות ניתן למצא את ג'סר א-זרקא, חדרה, חורף הכרמל, חיפה, טירת הכרמל, מטה אשר, נהריה, נתניה, עכו, עמק חפר וקרית ים.

צילום: דרור אריאלי, המשרד להגנת הסביבה, אגף ים וחופים
צילום: דרור אריאלי, המשרד להגנת הסביבה, אגף ים וחופים

מטרת התכנית היא לשמור על נקיונם של החופים הבלתי מוכרזים והפתוחים בישראל לאורך הים התיכון ואילת. חלק מהסכום המוקצב משמש לניקוי החוף מפסולת הנסחפת מכיוון לבנון ומדינות נוספות באזור. יצויין, כי תופעת הפסולת הימית הינה בעיה סביבתית עולמית המתגברת בכל העולם ובשנה שעברה החליטו מדינות הים התיכון ובהן ישראל, לפעול בצורה נמרצת להפחתת הבעיה. במידה ותוצאות מדד "חוף נקי" לחודש מסוים יהיו נמוכות, ייגרע תקציב הסיוע החודשי של אותה רשות, זאת על מנת לוודא כי הרשויות עומדות בהתחייבותן.

כל הרשויות המקומיות אשר להן חופים לא מוכרזים ייהנו מתקציב משתנה הנע מ-11 ועד 270 אלף שקלים, בהתאם לאורך החופים ותוכנית הניקיון שהגישה הרשות.

מניתוח ארצי של מצב הניקיון בחופים לשנת 2013 עולה כי עשרת החופים הלא מוכרזים הנקיים ביותר בישראל הם: תל ברוך, מפרץ השמש באילת, הצוק בתל אביב, הרצליה דרום, הצוללים בפלמחים, קרית ים דרום, חברת חשמל אילת, אשדוד צפון, נחל פולג ובצת.

השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ: "כל שקית אשפה על החוף מכרסמת בחיבור בין צדק סביבתי לצדק חברתי. חופי הים שייכים לציבור כולו ומגיע לאזרחים ליהנות מחופי ים נקיים ומזמינים בכל מקום".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות