fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה הורה לתש"ן: לסגור לאלתר את המכלים הלקויים

אתמול, שלישי, נערך השימוע למנהלי החברה בעקבות התלונות הרבות על ריח רע בשכונת המגורים הסמוכה לחוות המכלים. חברה מומחית תבצע סקר קרקעות מזוהמות
חוות המכלים של תש"ן | צילום: צבי רוגר
חוות המכלים של תש"ן | צילום: צבי רוגר

בעקבות מפגעי הריח המתמשכים, ליקויי התחזוקה ועשרות תלונות של תושבים, נערך אתמול, שלישי, שימוע לחברת תש"ן במשרד להגנת הסביבה בהשתתפות נציגי איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה. השימוע התאפשר לאחר בדיקות שעשה האיגוד, בשיתוף עם המשרד, שהעלו ליקויים רבים באחזקת מכלי הנפט בחוות תש"ן.

בשימוע הורה המשרד להגנת הסביבה לתש"ן לסגור לאלתר את המכלים הלקויים במתחם. בהמשך יבוצעו פעולות נוספות מול תש"ן, בהן סקר קרקעות מזוהמות ודרישה של האיגוד לביצוע בדיקה על ידי חברה מומחית בתחום מכלי הנפט.

מהאיגוד נמסר, כי עמדתו העקרונית היא פינוי חוות המכלים בהקדם האפשרי מקרית חיים וקריאה לממשלה לזרז את התוכניות לפינוי החווה.

בהודעת האיגוד נמסר: "עד אז, נמשיך לדרוש כי תחזוקת החווה תתבצע לפי תקנים מחמירים שיבטיחו הימנעות מפליטות חומרים מסוכנים ומטרדי ריחות, וזאת על מנת להבטיח את  איכות הסביבה במפרץ חיפה ובריאותו של הציבור.

פעולותינו הרבות התאפשרו בזכות הדיווחים והסיוע של הציבור וחשוב כי התושבים ימשיכו לעדכן בזמן אמת במפגעי הריח".

מתש"ן נמסר בתגובה: ״החברה תגיב לכל הטענות הפרטניות ברגע שיתקבלו במשרדי החברה מסמכי סיכום השימוע. תש"ן היא חברה ממשלתית בבעלות אזרחי ישראל ופעילותה חיונית למשק האנרגיה בישראל ולתפקודו הרציף. החברה קשובה לקהילה בכל מקום בו היא פועלת ומנהלת דיאלוג רציף עם תושבי האזור. החברה מקצועית, בטוחה ומשקיעה משאבים רבים ואמצעים חדישים במתקניה, תוך עמידה בכל תקני הבטיחות מהמחמירים ביותר בעולם.

"תש"ן מבוקרת ומפוקחת על ידי כל הגורמים הרלוונטיים, ובהם המשרד להגנת הסביבה, ומיישמת את הנחיותיהם באופן מלא, וכך תעשה גם לגבי הדגשים והנחיות שניתנו היום בפגישה וחלקם כבר יושמו בשטח.

"טבעי שתושבי השכונה הסמוכה מעוניינים להעתיק את החווה למקום אחר. תש"ן מסכימה עם תושבי השכונה, וסבורה כי אין זה נכון לתפעל חוות מכלים סמוך לשכונת מגורים. לכן, יש צורך בהעתקת חוות המיכלים לאתר חלופי".

מוקד התלונות הטלפוני של איגוד ערים להגנת הסביבה: 073-3808735 או במוקד התלונות בווטסאפ: 054-312-1793

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות