fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המשרד להגנת הסביבה הורה לתש"ן: הפעילו מוקד מאויש 24/7 לטיפול בפניות הציבור בזמן אמת

המשרד להגנת הסביבה הורה לתש"ן להשבית לאלתר את המכלים הפגומים ולהתקין מערכת לניטור מזהמים באמצעות חישה מרחוק. תנאי היתר הרעלים של החברה עודכנו באופן שיצמצם ככל האפשר את המפגעים הסביבתיים
חוות המכלים של תש"ן | צילום: צבי רוגר
חוות המכלים של תש"ן | צילום: צבי רוגר

המשרד להגנת הסביבה הורה לחברת תש"ן להפסיק לאלתר את השימוש בחמישה מכלי אחסון, שבהם התגלו ליקויים ולרוקן אותם. השימוש במכלים יותר רק לאחר שהם יתוקנו ויעברו בדיקת מומחים שתוצאותיה, המאשרות את תקינותם, יועברו למשרד.

באשר למכלים נוספים, שבהם נמצאו ליקויים נקודתיים בסיורי הפיקוח, המשרד להגנת הסביבה הורה לתש"ן לתקן את כל הליקויים בתוך שבוע, בהתאם לדרישות שניתנו בדוחות הסיור ולהעביר למשרד הצהרה של מומחה מטעם החברה על הסדרת הליקויים.

בשבוע שעבר ערך המשרד להגנת הסביבה שימוע לחברת תש"ן, שבעקבותיו תנאי היתר הרעלים של החברה עודכנו כך שחמישה מכלים יושבתו לאלתר עד לבדיקתם ותיקונם כנדרש; בנוסף, המשרד הורה לחברה להקים מערכת לניטור מזהמים באמצעות חישה מרחוק ולהפעיל מוקד מאויש 24/7 לטיפול בפניות הציבור בזמן אמת.

עמדה תקיפה כלפי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה. השרה גילה גמליאל | צילום: צביה קצמן, לע"מ
עמדה תקיפה כלפי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה. השרה גילה גמליאל | צילום: צביה קצמן, לע"מ

 

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: "תוצאות השימוע שהמשרד ערך לחברת תש"ן מוכיחות את עמדתנו התקיפה כלפי המפעלים המזהמים במפרץ חיפה. לא נאפשר למפעלים להוות סכנה סביבתית ולגרום למפגע ריח הפוגע באיכות חיי התושבים. המשרד ימשיך לפעול בהתאם לסמכויות ולכלים העומדים לרשותו, לרבות נקיטת הליכי אכיפה בהתאם להוראות החוק למניעת מפגעים, חוק רישוי עסקים וחוק החומרים המסוכנים, לצורך הסדרת הליקויים והסרת המפגעים".

השימוע שנערך לתש"ן הוא בגין חשד להפרת הוראות תחזוקה של מכלים המשמשים לאחסון דלק גולמי ופסולת דלק (מי ניקוזים) בחוות הדלק בקרית חיים, וזאת תוך גרימת סיכון סביבתי ומפגעי ריחות קשים לתושבי הקריה ולשוהים בסביבת חוות המכלים. המשרד עדכן את תנאי היתר הרעלים של החברה באופן שיצמצם ככל האפשר את המפגעים הסביבתיים.

מטרדי ריח ותסמינים בריאותיים

לאחרונה נרשמה עלייה משמעותית בפניות של תושבים בקרית חיים המדווחים על מפגעי ריח בליווי תסמינים בריאותיים, כגון כאבי ראש. כך למשל, במחצית הראשונה של חודש אוגוסט התקבלו לא פחות מ-30 תלונות ברוח זו במוקד הסביבה של המשרד.

בעקבות התלונות בוצעו מספר סיורי פיקוח בחוות המכלים של תש"ן, בשיתוף איגוד ערים מפרץ חיפה. בעקבות הממצאים שעלו והליקויים שהתגלו בסיורים הללו, ולאחר עיבוד הנתונים ובשל החשד להפרת ההוראות וליקויים רבים שהתגלו בתחזוקת המכלים, המשרד ערך למנהלי החברה שימוע מקוון טרם החלטתו על נקיטה בצעדי אכיפה.

תש"ן מאחסנת בקרית חיים נפט גולמי במכלי אחסון גדולים, בסמיכות למרכז מסחרי ולשכונת המגורים קריית חיים מערבית. צוותי המשרד להגנת הסביבה ואיגוד ערים להגנת סביבה שהוזעקו לשכונה מעת לעת, בשל תלונות התושבים, אכן הרגישו בשטח בריחות אופייניים לדלק.

תש"ן: חלק מההנחיות כבר יושמו

מחברת תש״ן נמסר בתגובה: ״החברה תגיב לכל הטענות הפרטניות כפי שהתקבלו בחברה לפני זמן קצר. תש"ן מבוקרת ומפוקחת על ידי כל הגורמים הרלוונטיים, ובהם המשרד להגנת הסביבה, ומיישמת את הנחיותיהם באופן מלא, וכך תעשה גם לגבי הדגשים וההנחיות שניתנו בשימוע, שחלקם כבר יושמו בשטח.

"טבעי שתושבי השכונה הסמוכה מעוניינים להעתיק את החווה למקום אחר. תש"ן מסכימה עם תושבי השכונה, וסבורה כי אין זה נכון לתפעל חוות מכלים בסמוך לשכונת מגורים. תש"ן, חברה בבעלות ממשלתית מלאה, הוקמה באזור זה כבר בשנת 1934, טרם הקמת המדינה, תקופה בה לא התגוררו תושבים סביב חוות המכלים. לאורך השנים אושרו תכניות בניה וכיום השכונות התקרבו לחוות המיכלים. לכן, יש צורך להעתיק את חוות המכלים לאתר חלופי.

"החברה מקווה כי הדיונים ארוכי השנים בין משרדי הממשלה וגורמי התכנון השונים יסתיימו בהקדם ויביאו לפתרון לתושבים ולחברה".

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות