fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המפלגות של הרשתות החברתיות, נשארו ברשתות החברתיות

ניתוח תוצאות הבחירות מראה כי מפלגות שהצליחו לעורר רעש רב ברשתות החברתיות, ברגע האמת השתרכו הרחק מאחור ותיאוריות הקונספירציות שוב צצות

מערכת הבחירות לכנסת ה-24 נערכה בצל נגיף הקורונה וניסיון של המשק הישראלי לצאת מהמשבר הכלכלי אליו נקלע. אל תוך הקלחת הפוליטית והחברתית נכנסו גם קבוצות של מתנגדי החיסונים, מכחישי קורונה ותומכי תיאוריות קונספירציה כמו דילול אוכלוסייה וממשלת צללים עולמית.

אחת המפלגות הבולטות ברשתות החברתיות, מפלגת רפא של אריה אבני, שרישיון הרפואה שלו נשלל לצמיתות על ידי משרד הבריאות. הוא מוכר כמי שמכחיש את קיומה של הקורונה וסיפק אישורים רפואיים מזוייפים. כל זה לא מנע מהרשימה שלו לזכות לעדנה בקבוצות של מכחישי קורונה ומתנגדי החיסונים ועל פי ההתלהבות שרשמה שם נדמה היה שהמפלגה תזכה בלפחות חמישה מנדטים.

ניתוח תוצאות הבחירות, על פי ועדת הבחירות המרכזית שספרה עד יום חמישי בבוקר כ-94 אחוזים מקולות הבוחרים, מראה כי בקרית אתא נספרו עד כה כ-30 אלף קולות, בקרית ביאליק מעט יותר מ-21 אלף קולות, בקרית ים כ-20 אלף קולות ובקרית מוצקין נספרו כ-24 אלף קולות. בחיפה נספרו כ-138 אלף קולות. בין הגופים שנמצאים על הכוונת של הקבוצות האלו נמצאת גם "התקשורת", שלפי הטענות עשתה יד אחת על מנת למנוע מאבני חשיפה לציבור הרחב, כמובן בהוראת גורמים עלומים שקובעים את סדר יומה.

בקרית אתא קיבלה רפא 131 קולות, בקרית ביאליק 97 קולות, בקרית ים 101 קולות, בקרית מוצקין 96 קולות ובחיפה 678 קולות. עם פרסום התוצאות החלו להתפרסם גם תיאוריות הקונספירציה על כך שגורמים עלומים חיבלו במערכת הבחירות כדי למנוע מאבני להיכנס לכנסת וכמובן התערבות של חברות התרופות ש"חוששות" שמא יתגלו התוכניות שמסתירים במכוון הציבור על מנת לשלוט בתודעתו.

רשימה נוספת שזכתה לעדנה ברשתות החברתיות היא הרשימה הכלכלית של פרופסור ירון זליכה, שמוכר בציבור כמי שמציג מדיניות כלכלית שונה שמטרתה להיטיב עם האזרחים. עם זאת, ברגע האמת, קיבלה הרשימה 248 קולות בקרית אתא, 194 קולות בקרית ביאליק, 174 קולות בקרית ים, 228 קולות בקרית מוצקין ו-1306 קולות בחיפה.

תוצאות נוספות ברשויות המקומיות שנוגעות למפלגות היותר קטנות מראות שהרשימה המשותפת (חד"ש, תע"ל, בל"ד) זכתה בקרית אתא ב-13 קולות ומפלגתו של מנסור עבאס קיבלה חמישה קולות.  בקרית ביאליק קיבלה הרשימה המשותפת עשרה קולות ועבאס ארבעה קולות. בקרית ים קיבלה הרשימה המשותפת שמונה קולות ועבאס חמישה קולות. בקרית מוצקין קיבלה הרשימה המשותפת 14 קולות ועבאס שלושה קולות. בחיפה זכתה לעדנה המפלגה הערבית המשותפת שקיבלה 9783 קולות, לפני מפלגת העבודה, שעבר שלטה בחיפה ביד רמה שקיבלה 9352 קולות ומרצ עם 8620 קולות. מפלגתו של עבאס קיבלה בחיפה 492 קולות.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות