fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הממשלה אישרה הקמת מפעל בנגב שיכיל את מכל האמוניה

יונה יהב: "ממשלת ישראל עתידה לרשום החלטה היסטורית שתסיים 20 שנה של סחבת והפקרות"
מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)
מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)

לאחר שנים של מאבק, אישרה הממשלה הצעת החלטה לפעול לקידום הקמת מפעל ליצור אמוניה באזור מישור רותם שבנגב, במהירות האפשרית, במטרה לייתר את השימוש במיכל האמוניה במפרץ חיפה.

כשנכנס ראש העיר המכהן של חיפה יונה יהב לתפקידו בעירייה, החליט להילחם במכל האמוניה. יהב הצליח להעלות את נושא המכל על סדר היום הציבורי של הפוליטיקה הישראלית, בעיקר לאחר מלחמת לבנון השנייה, אז היווה המכל איום ממשי על תושבי הקריות

ביום ראשון השבוע, אישרה הממשלה את ההצעה להקים מפעל בנגב, שיכיל את מכל האמוניה. יהב ווידא שבהחלטת הממשלה יהיה כתוב במפורש, שמיכל האמוניה ייוותר ולא יישאר פעיל. יהב פנה למנכ"ל המשרד להגנת הסביבה דוד לפלר ותיאם אתו עמדות לקראת ישיבת הממשלה. בנוסף הנחה יהב את היועץ המשפטי של העירייה להכין צו סגירה ״נצור״ למיכל האמוניה, במקרה שהחלטת הממשלה לא תעבור ותמומש במלואה.

לאחר שפורסמה החלטת הממשלה להעביר את מכל האמוניה לנגב, הביע יהב סיפוק רב מההחלטה המסתמנת ואמר: ״ממשלת ישראל עתידה לרשום החלטה היסטורית שתסיים 20 שנה של סחבת והפקרות. עמדתנו הנחרצת שקבלה ביטוי בהחלטת הממשלה הייתה ונותרה כי אין במיגון המפעל די והפתרון היחיד לנושא הוא בסילוק המפעל מלב מטרפולין חיפה. כל תושבי מטרופולין חיפה יודו לממשלת ישראל כשמיכל האמוניה יועתק ממפרץ חיפה".

גם איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה ברך על החלטת הממשלה לגבי הקמת מפעל אמוניה בנגב. מנכ"ל איגוד ערים, ד"ר עופר דרסלר מסר כי האיגוד רואה בכך את ההחלטה המקצועית והנכונה במכלול כל השיקולים שעמדו בפני מקבלי ההחלטה. "יחד עם זאת יש להזכיר שהחלטה דומה התקבלה כבר בתחילת 2012 והנושא לא קודם בינתיים. לדעת האיגוד יש לפרסם ביחד עם החלטה זאת לוח זמנים שיאפשר לגורמים המעורבים בנושא לעקוב אחר התקדמות הפרויקט לקראת הסרת האיום מתושבי המפרץ. תהליך שקוף שכזה יתרום לקידום הפרויקט מחד ויפחית את חששות האוכלוסייה במפרץ חיפה בתקופה זו".

מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)
מכל האמוניה בקריות (צבי רוגר)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות