fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המכתב חזר לשולח אחרי 47 שנים

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, קיבל לידיו את המכתב ששלח לנשיא המדינה דאז כשהיה תלמיד כיתה ג'
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)
אלי דוקורסקי, ראש עיריית קרית ביאליק (צילום: דורון גולן)

בימים שלפני העידן הדיגיטלי, לפני המצאת הדואר האלקטרוני, ההודעות המיידיות ואפילו הפקס, נהגו לשלוח מכתבים. אד מאותם מכתבים נשלח מתלמיד כיתה ג' דאז, מי שמכהן היום כראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, לנשיא המדינה לשעבר, זלמן שזר ז"ל.

עובדי ארכיון המדינה שעברו לאחרונה על תיקי הנשיא שזר ז"ל הפתיעו את  דוקורסקי, כאשר העבירו אליו את המכתב שהוא שלח לשזר לפני 47 שנים, חודש לאחר מלחמת יום הכיפורים. במכתב פנה דוקורסקי התלמיד לנשיא המדינה וביקש ממנו לשלוח לו תמונה עם חתימה, שכן הוא אוסף תמונות וחתימות של אנשים חשובים. דוקורסקי התלמיד אף ביקש שתמונתו של שזר תישלח לבית הספר שבו למד וגם לכתובתו הפרטית.

המכתב ששלח אלי דוקורסקי התלמיד לנשיא זלמן שזר

"נחתה על שולחני פיסת היסטוריה מרגשת מימי ילדותי", סיפר דוקורסקי "כשהיינו בכיתה ג', ביקשה מאתנו מחנכת הכיתה בבית הספר הבונים אתי לוסטמן, לכתוב מכתבים לראשי המדינה, לבקש תמונה וחתימה לתלייה על לוח בכיתה. היו אלה הימים שאחרי מלחמת יום הכיפורים הנוראה ועלי הוטל לכתוב לנשיא המדינה דאז זלמן שזר ז"ל", הוסיף דוקורסקי.

הסתבר שמכתבו של התלמיד נשמר בארכיון המדינה ומצא את דרכו בחזרה לשולח לאחר 47 שנים. דוקורסקי גילה גם שגיאת כתיב, בכל זאת מדובר בילד בכיתה ג' דאז. לדבריו של דוקורסקי נשיא המדינה שזר נענה לבקשתו ושלח את תמונתו עם החתימה.

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות