fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המכוניות הצעירות ביותר נמצאות בקרית מוצקין

עמותת אור ירוק: יותר מחצי מיליון מכלי הרכב בכבישי ישראל בני יותר מעשר שנים. חסרות בהם מערכות בטיחות מצילות חיים
ראלי ספרינט. צילום דורון גולן

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, נכון לנתוני שנת 2019 ישנם בישראל למעלה מחצי מיליון כלי רכב (626,346), בני יותר מעשר שנים בעוד הגיל הממוצע של כלי הרכב הרשומים בערים בישראל בשנת 2019 הוא 6.7. הנחת היסוד היא כי ברובם המוחלט של הרכבים הללו לא מותקנות מערכות בטיחות שיכולות להציל חיים ולכן הנוסעים בהם נמצאים בסכנה גדולה יותר לעומת הנהגים שייהנו מרכבים חדשים וחדישים.

ממוצע גיל הרכב בקרית אתא עומד על 6.9 שנים, בקרית ביאליק 6.7 שנים, קרית מוצקין 6.6, בחיפה הגיל הממוצע של כלי הרכב הוא שש שנים ובקרית ים הגיל הממוצע הוא 7.1 שנים. נתון מעניין שעולה מהנתונים הוא שבעיר לוד, המוכרת יותר מתחום הפשיעה וכיום מוכרת בעקבות ההתפרעויות הקשות והאלימות שמתרחשות בה ניצבת במקום הראשון בערים בישראל עם כלי הרכב החדשים ביותר והגיל הממוצע של כלי הרכב עומד על 4.2 שנים.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2019 נעו על כבישי מדינת ישראל 2,218,736 כלי רכב פרטיים בערים, תוספת של כ-230 אלף רכבים יותר לעומת 1,988,726 הרכבים שנעו בכבישים רק מספר שנים קודם לכן בשנת 2016.

ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק: "כלי רכב ישנים מסכנים את הנהג ואת שאר משתמשי הדרך והם מעורבים ביותר תאונות דרכים קטלניות מאשר יתר כלי הרכב. על המדינה לעודד את תכנית הגריטה, שמורידה כלי רכב ישנים ולא בטיחותיים מהכביש, בכדי להביא להקטנת מספר הנפגעים בתאונות דרכים. בנוסף, יש ליידע את הציבור ולהגביר את המודעות לחשיבות של מערכות בטיחות בצמצום תאונות הדרכים. העלייה החדה במספרי ההרוגים מחייבת את המשרד לבטיחות בדרכים לעודד את הציבור לרכוש מערכות כאלו על ידי מתן תמריצים כלכליים, לצד הגברת המודעות לנהיגה בטוחה יש להגביר את המודעות בקרב הציבור לחשיבותן של מערכות בטיחות ברכישת הרכב כדי להגביר את הטמעתן בציי הרכב דבר שיביא לצמצום תאונות הדרכים ולחסכון כלכלי גדול למשק הישראלי".

תכנית הגריטה פעלה לאחרונה בחודש נובמבר 2013 וגם אז ליום אחד בלבד. התכנית יצאה לדרכה בשנת 2009 אז הציע משרד האוצר לשלם לכל בעל רכב בן 20 שנה ויותר 3,000 שקלים תמורת מכונית שבמרבית המקרים הייתה מסוכנת ומזהמת וללא מערכות בטיחות בסיסיות כמו מניעת נעילת גלגלים או החלקה, זאת מתוך כוונה כי בעל הרכב יחליף אותה בחדשה, בטוחה ומזהמת פחות. הכסף אותו הקציבה המדינה נגמר, התכנית הופסקה, חזרה שוב ושוב הופסקה בפעם האחרונה, עקב הקצאת מימון נמוכה וזאת למרות דרישה גבוהה מצד הציבור.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות