fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המטרונית עלתה להרצה

המטרונית במסלול הרצה (צילום: הילה מלמד)

היום (רביעי) התקיימה נסיעת מבחן ותחילת תקופת ההרצה למטרונית בקריות. בתקופת ההרצה ינועו רכבי המטרונית במהירויות משתנות לאורך ציר ההסתדרות על מנת לבדוק את פעילות הרכבים ותקינות מערכות הפיקוח והבקרה המתקדמות המותקנות בהם.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, ציין בנסיעות ההרצה הראשונה אותה קיים עם ראש העיר יונה יהב, כי מטרופולין חיפה הוא הראשון בארץ בו תופעל המערכת המתקדמת המשלבת רמת שירות גבוה שאינה מוכרת עדיין בארץ.

"המטרונית החדשה, אותה אנו משיקים היום, היא רק סנונית ראשונה לקראת הגעתן של 90 מטרוניות נוספות, שיהפכו לאמצעי תחבורה הפופולארי ביותר לחיפה וממנה", אמר יהב. "אין אנו חוסכים מאמצים לבחון שימוש בכלי רכב בעלות הנעות אלטרנטיביות, ומיישמים את הפתרונות המתקדמים ביותר בתחום התחבורה".

לדברי יהב, המטרונית תפעל 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, כולל שבתות וחגים למעט מספר מקומות ספציפיים, כמו מעבר מסלול המטרונית בסמוך לקרית שמואל. "למרות שפרויקט המטרונית גדול פי שלוש מהרכבת הקלה בירושלים, עלות הקמתה הוא שליש בלבד מעלות פרויקט הרכבת בירושלים".

המטרונית במסלול הרצה (צילום: יח"צ)

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות