fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"המטרונית נוסעת מהר יותר מהתחבורה הציבורית בשאר הארץ"

שיפורים וחידושים בתחבורה הציבורית בחיפה ובצפון. העדפה ברמזורים למטרונית והארכת קווים, קכבת קלה לחיפה לנצרת, שיפור בקוי האוטובוסים וחניוני חנה וסע, הוצגו בכנס שערכה היום חב' יפה נוף לראשי ערים מחיפה והצפון
מטרונית
אין פרויקט כזה בכל העולם. המטרונית (צילום: צבי רוגר)

במטרה לשפר ולייעל ולענות על צרכי הציבור במטרופולין חיפה ובצפון, הציגה היום חברת יפה נוף לראשי הערים ולמהנדסי הערים ממטרופולין חיפה והצפון את התוכניות העתידיות, הכוללות שיפור בשירות המטרונית, הפעלת העדפה ברמזורים, הרחבת מערכת קווי המטרונית, הקמת רכבת קלה מחיפה לנצרת, הקמת מסלולי תחבורה ציבורית וחניוני חנה וסע.

הכנס, אותו ערכה היום חברת יפה נוף בשיתוף אנשי משרד התחבורה, יועד לראשי רשויות ומהנדסי ערים. בכנס הוצגה התפיסה האסטרטגית בנושא תחבורה ותחבורה ציבורית במטרופולין חיפה וצפון הארץ, אותה מקדמת חב' יפה נוף בשם משרד התחבורה.

מנכ"ל יפה נוף אבישי כהן הציג בדבריו את עמדת משרד התחבורה, המייחסת חשיבות והעדפה לתחבורה הציבורית. לדברי כהן, בחודש הקרוב יחלו העבודות להקמת מרכזית המפרץ החדשה, שתהייה התחנה המרכזית החדשה והמשוכללת בארץ ותשרת את כל אמצעי התחבורה הציבורית – רכבת החוף ורכבת העמק, המטרונית, קווי אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, הרכבל העתידי וחניון חנה וסע.

מטרונית
אין פרויקט כזה בכל העולם. המטרונית (צילום: צבי רוגר)

דרור גנון, מנהל אגף לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הציג את פרוייקט המטרונית כמערכת ה- BRT המתקדמת מסוגה בעולם, בשכלול, בקדמה הטכנולוגית ובאמון ציבור המשתמשים. לדברי גנון, בטווח הקצר יחול שיפור בשירות לציבור במטרונית ובקווי האוטובוסים במטרופולין חיפה, בטווח הבינוני יופעל הרכבל ממרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה, יסללו קווי מטרונית חדשים, תופעל הרכבת הקלה לנצרת ורכבת פרברים בצפון הארץ.

כחלק מהכוונה לשפר את השירות והנגישות לתחבורה הציבורית, מבצעת חב' יפה נוף פרויקט לאיתור עשרות מרכזי תחבורה לצורך הקמת חניוני חנה וסע, שיאפשרו לבעלי הרכב הפרטי להשאיר את המכונית ולנסוע בתחבורה הציבורית.

פרויקט הרכבת לנצרת שהוצג בכנס מתייחס ל 50 ק"מ של מסילת רכבת ממרכזית המפרץ בחיפה, דרך קרית אתא, שפרעם וישובים נוספים ועד למרכז העיר נצרת. מדובר במערכת חדשה שאינה מוכרת בארץ – Train-Tram, המשלבת רכבת קלה שנוסעת בתוך הערים ורכבת מהירה ובינעירונית, המופעלת על חשמל. לאורך המסלול יהיו 17 תחנות וזמן הנסיעה מנצרת לחיפה ימשך כ- 50 דקות. לרכבת תהיה קיבולת של 300 נוסעים והיא מהווה פתרון תחבורתי לחיבור בין מספר מרכזי אוכלוסייה גדולים.

בכנס הוצגו נתונים שנאספו עד כה מהפעלת המטרונית. ממוצע נוסעים ביום עומד על כ- 85 אלף. זמן נסיעה ממוצע של המטרונית הינו 20-23 קמ"ש, מהירות גבוהה יחסית לתחבורה הציבורית בשאר הארץ – בירושלים מהירות הרכבת הקלה היא 17 קמ"ש ובת"א 16 קמ"ש. המהירות הממוצעת של המטרונית תשתפר במהלך השנה הקרובה עם השלמת העדפה מלאה ברמזורים. מסקר שנערך עבור חב' יפה נוף ובו השתתפו 500 איש עולה כי 83% ממשתמשי המטרונית מרוצים מהשירות. עוד עולה כי 8% מהנוסעים במטרונית עברו אליה מהרכב הפרטי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות