fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המטרונית מציגה: ביקוש שיא ופקקי תנועה איומים

"סביר להניח שבימים הקרובים יצוצו תקלות נקודתיות אולם אנו לומדים את המערכת", מסבירים בחברת יפה נוף
פקקים בשדרות ההסתדרות
פקקים בשדרות ההסתדרות (צילום: אושרי כהן)

המטרונית נכנסה לשלב ההרצה המלאה ונתונים ראשוניים מעידים על ביקוש שיא בקרב הציבור.   נוסעים מדווחים  כי אין מספיק מקומות ישיבה ובמקביל ציר שדרות ההסתדרות חזר להיות פקוק.

היום השני לנסיעה במטרונית נפתח ללא תקלות חריגות, לאחר שהקווים בחיפה תוגברו בעקבות העומסים הכבדים שנרשמו אתמול ושהגיעו עד פי שלושה מהשימוש הרגיל בקווי התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה. תגבור הקווים נועד לתת מענה למשתמשי התחבורה הציבורית ולמשפחות הרבות שמבקשות להתנסות בנסיעה בכלי התחבורה החדש הנמצא בשלבי הרצה – ללא תשלום. דיילי הסברה ימשיכו ללוות את הנוסעים עד סוף החודש ברציפי המטרונית ובתחנות האוטובוס, כדי לסייע להם להתרגל למערך התחבורה הציבורי החדש של חיפה.

 

סביר להניח שבימים הקרובים יהיו תקלות נקודתיות, אולם אנו לומדים את המערכת, נערכים למתן מענה בזמן אמת ומפיקים את הלקחים הדרושים. ההיענות הגדולה של הציבור מעידה על ההצלחה של הפרויקט ועל השיפור שצפוי באיכות התחבורה הציבורית בחיפה ובקריות.

"המטרונית נכנסה לשלב ההרצה המלאה, ואנו עדים לביקוש חסר תקדים מצד הנוסעים. אנחנו חווים הצלחה יתרה לשימוש במטרונית כבר מהבוקר. כמות הנוסעים במטרונית היא כפי שלוש מהשימוש הרגיל בתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה. אנחנו מייחסים זאת לעובדה שהנסיעה במטרונית היא ללא תשלום והרבה תושבים מנצלים הטבה זו להתנסות במטרונית. בנוסף, הרבה משפחות עם ילדים מנצלים זאת ל'נסיעות חופש' עם הילדים במטרונית ועובדה זו רק מגבירה את העומס, כך מסבירים בחברת יפה נוף האחראית על המגה פרויקט.

"סביר להניח שבימים הקרובים יצוצו תקלות נקודתיות אולם אנו לומדים את המערכת, נערכים למתן מענה בזמן אמת ומפיקים את הלקחים הדרושים. ההיענות הגדולה של הציבור מעידה על ההצלחה של הפרויקט ועל השיפור שצפוי באיכות התחבורה הציבורית בחיפה ובקריות".סיכמו

פקקים בשדרות ההסתדרות
פקקים בשדרות ההסתדרות (צילום: אושרי כהן)

שר התחבורה: ביטול הפניות שמאלה אינו סוף פסוק
 שר התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע בפגישה שקיים ביום שישי עם ראשי הערים באזור, כי ביטול הפניות שמאלה בצומת אפק ובצומת ירושלים/גושן אינו סוף פסוק והוא פתוח לשינויים. השר כץ אמר כי הוא מודע לתלונות בנושא: "ביטול הפניות שמאלה אינו סוף פסוק. יימצא איזון בין הצורך לתת עדיפות לתחבורה הציבורית לבין אפשרויות הכניסה והיציאה לערים. אני מקבל את פניות ראשי הערים והתושבים בפייסבוק.

ראש עיריית קריית ביאליק, אלי דוקורסקי הוסיף  כי "עיריית קרית ביאליק שהחלה את המאבק המקצועי נגד ביטול הפניות שמאלה, והביאה לצמצום מספר המקומות בהם בוטלו הפניות שמאלה, תמשיך לפעול להחזרת המצב לקדמותו תוך הדברות עם גורמי משרד התחבורה".

סיסו מתריע על סכנת חיים
ראש עיריית קרית ים שמואל סיסו תובע מחברת יפה נוף למנוע את הפעלת המטרונית וקובע כי היא מסכנת חיי אדם. במכתב חריף ששיגר השבוע סיסו למנכ"ל חברת יפה נוף ישראל גור אריה, הוא תובע באופן חד משמעי לעצור את המשך הפעלתה הניסיוני של המטרונית ברחובות קריית ים ולקיים סיור מקצועי דחוף כדי לאתר את כל הליקויים והסיכונים ולתקנם באופן מידי.

במכתב מפורט לגור אריה מתריע סיסו מפני סיכונים וסכנות ברורות לחיי אדם כתוצאה מסימונים ורמזור בלתי תקין. כמו כן מתריע סיסו מפני מחדלים חמורים הקשורים בהפעלתה של המטרונית בקריית ים והסדרי התנועה בסביבה.

סיסו מציין כדוגמא את השינויים ההנדסיים שנאלצו המתכננים לבצע בימים האחרונים בצומת הרחובות ירושלים ונמיר, כדי להמחיש את הרשלנות הרבה שבביצוע העבודות. לדבריו, כתוצאה ישירה מהשינויים, נאלצים נהגים החוצים צירים וצמתים מרכזיים בעיר להתמודד עם מפגעי התעבורה, תמרורים וסימוני כביש בלתי הגיוניים ולעיתים אף בלתי חוקיים בעליל.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות