fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלוחמת בקורונה

נורית יעקב, מנהלת הסיעוד של מחלקת פנימית ג' בבית החולים כרמל, לקחה על עצמה את הניהול של מחלקת הקורונה. העבודה קשה, היא אומרת, לפעמים מתישה, אבל "חיוך והבראה של חולה שווה את הכל"
נתינה אינסופית. נורית יעקב וצוות הסיעוד של מחלקת הקורונה בבית החולים כרמל | צילום: אלי דדון
נתינה אינסופית. נורית יעקב וצוות הסיעוד של מחלקת הקורונה בבית החולים כרמל | צילום: אלי דדון

כבר 12 שנה שהאחות נורית יעקב מהמרכז הרפואי כרמל מטפלת במסירות אין קץ במאות מטופלים. ב-10 השנים האחרונות היא סגנית מנהלת הסיעוד במחלקת פנימית ג' ועם פריצת הגל השני של הקורונה, נטלה על עצמה את ניהול הסיעוד המורכב של מחלקת הקורונה. "הטיפול עם חליפות המיגון ממש לא קל, אבל הסיפוק בחיוך והבראה של חולה שווה את הכל", אומרת יעקב.

היא מוסיפה: "כאשר נדרשנו ממשרד הבריאות להכין שוב את מחלקת הקורונה לקראת הגל השני והנהלת הסיעוד פנתה אליי והציעה לי לשמש מנהלת הסיעוד במחלקה, לא היססתי לשנייה ומיד התגייסתי בתחושה של שליחות ואהבה למקצוע".

הדברים נעו בקצב מהיר. ישיבות, נהלים, תכנון המחלקה וגיבוש צוות ייעודי לפתיחת המחלקה מעכשיו לעכשיו. יעקב: "לפני קליטת המטופל הראשון היו לי חששות והתרגשות, אבל ידעתי שאנחנו הולכים לטפל במטופלים בדרך הכי טובה שיש, במקצועיות ובמסירות רבה תוך שמירה על כללי הבידוד וכמובן על עצמנו.

עבודה אינטנסיבית אך מאתגרת

צוות המחלקה הרפואי, הסיעודי והפרא-רפואי מורכב מצוותים ממחלקות שונות בבית החולים. זה צוות מסור, מקצועי ובעל ידע רחב, צוות שמטרתו העיקרית היא לשים את המטופל במרכז.

"אחד הקשיים העיקריים הוא העבודה במיגון מלא. העבודה 'מרחוק' ומאחורי מצלמה מאוד מקשה על הקשר האישי עם החולים. למטופלים מאוד קשה, כי הם לבדם, ללא המשפחות שלהם, אבל אנחנו עושים הכל כדי לתת להם את ההרגשה הכי טובה שיש. יש טלוויזיה בחדרי המטופלים ואף הכנסנו למחלקה טלפון נייד כדי שמטופלים שאין להם טלפון יוכלו לשוחח עם המשפחות שלהם מדי יום".

לדברי יעקב, מדובר בעבודה אינטנסיבית, שמצד אחד היא מוכרת אבל מצד שני חדשה ומאתגרת. "אנחנו מתנסים במצבים שלא ידענו קודם", היא אומרת ומספרת:

"בבוקר, כשאני מגיעה למחלקה אני מתקשרת לחדרי המטופלים (למי שמסוגל לדבר), שואלת לשלומם, מבררת האם הם זקוקים למשהו או סתם כדי לתת להם מילה טובה".

אהבה ענקית למקצוע. נורית יעקב | צילום: אלי דדון
אהבה ענקית למקצוע. נורית יעקב | צילום: אלי דדון

 

על העבודה עם ד"ר אורי סגול, מנהל המחלקה וצוות הרופאים, אומרת יעקב כי היא נעשית בשיתוף פעולה מלא ובאופן הכי מקצועי שיש. יעקב: "העובדת הסוציאלית לימור קוזין, שנמצאת במחלקה במהלך הבוקר, מנהלת שיחות יומיומיות עם המטופלים ומשפחותיהם, נותנת מענה לכל בעיה, אוזן קשבת והרבה חום ותמיכה.

"כשאני מסיימת את יום עבודתי וחוזרת הביתה לילדים ולמשפחה, עם כל הקושי, אני יודעת שמאחורי כל ההצלחה והטיפול המסור עומד צוות המחלקה המדהים והמקצועי, צוות ההנהלה שתמיד שם לכל שאלה או בעיה, צוות של היחידה למניעת זיהומים שנמצא וזמין לנו בכל שעות היום, צוותים של לוגיסטיקה, מטבח, משק, שינוע, מחשוב וכל המערך של כרמל. בזכות כל אלה המטופלים מקבלים את הטיפול הכי טוב שיש".

"מתרגלים, כי אין ברירה"

על השאלה מה זה בעצם להיות אחות, משיבה יעקב: "קודם כל אהבה ענקית למקצוע, נתינה אינסופית, העצמה אישית, היכולת להביא את עצמך לביטוי במגוון רחב של משימות, להיות מולטי-טאסקינג. מבחינתי, בית החולים כרמל בהחלט נותן לי את כל הכלים הדרושים להתמודדות, את ההקשבה, את ההרגשה שסומכים עליי".

על הימים הראשונים במחלקת הקורונה, היא מספרת: "הם היו מאוד עמוסים, לפעמים אף מתישים, מאתגרים. העבודה היא כמו במחלקה הפנימית ('הבית שלי') אבל עם תוספות והדגשים רבים. העבודה עם לבוש המיגון זהו אחד הדברים שמקשים עלינו בעבודה אך מהר מאוד מתרגלים, כי פשוט אין ברירה".

לסיום מבקשת יעקב למסור מילות תודה. "בהזדמנות זו אני רוצה להודות להנהלת בית החולים על התמיכה, לד״ר אורי סגול ולד״ר שני ברוש, לצוות הסיעודי המדהים של המחלקה שבלעדיהם לא הייתי שורדת אפילו שנייה, למחלקת זיהומים המעולה שלנו, לשלומית יצחקי ולצוות הבנות שלה שירין, דיאנה ולינה על שהן איתנו 24/7, למחלקת שינוע, לדוב בן סימון ולצוותו, לקובי ולצוות המשק, לעוז יאיר ולצוות הלוגיסטיקה, לניר רוגר הקב״ט, למחלקת הנדסה רפואית ולכל מי ששותף ותורם למאמץ. תודה לכולם על הכל. לא בכדי הסיסמה שלנו היא 'כרמל מכל הלב', כולם נותנים כאן את כל הלב כל הזמן".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות