fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רקדה פלמנקו עם צירים וילדה תאומים זהים

נטלי טביב מקרית מוצקין רוקדת כל הזמן. אתמול היא רקדה בחדר הלידה של רמב"ם לצלילי ה"ג'יפסי קינגס" כשהיא בעיצומם של צירי לידה. לאם ולתאומים המקסימים שלום
נטלי טביב והתאומים | צילום: דוברות רמב"ם
נטלי טביב והתאומים | צילום: דוברות רמב"ם

שום דבר לא מונע מנטלי טביב, 35, מקרית מוצקין, מלרקוד. גם לא צירי לידה מתקדמים בדרכה ללדת את התאומים שלה. אתמול, רביעי, היא תועדה בחדר הלידה של רמב"ם כאשר היא רוקדת ריקודי פלמנקו לצלילי ה"ג'יפסי קינגס" כשהיא בעיצומם של צירי לידה.

"אני אוהבת לרקוד", אמרה טביב, "אני רוקדת כל הזמן, וזה פשוט הרגיש מתאים באותו הרגע. הצירים הלכו וגברו והמיילדת הציעה לי לזוז, להיות בתנועה. משם הכל זרם לכיוון הזה".

את סגנון הריקוד הנבחר, הביאה טביב מעיר הולדתה, מדריד, ספרד, משם עלתה בגיל 20 עם משפחתה. הצלילים המוכרים הולידו תנועות שהיא זוכרת היטב ובליווי של מאיה ברזנפט-אלושין, מיילדת בכירה ברמב"ם ומומחית ללידה בתנועה, הצליחה טביב להעביר רגעים לא פשוטים באווירה נינוחה וטובה.

ללדת בתנועה

"יותר ויותר נשים בוחרות ללדת בתנועה", אומרת ברזנפט-אלושין, "זה לא חייב להיות ריקוד של ממש, כל תנועה היא חלק מהשיטה וכל אישה צריכה להרגיש בנוח עם הגוף שלה ולעשות מה שמרגיש לה נכון. יש ללידה בתנועה יתרונות רבים, ביניהם התקדמות מהירה יותר של הלידה, שיכוך כאב, סיוע לתינוק להתמקם בתנוחה נכונה יותר באגן ועוד".

עבור טביב, נראה שהשיטה בהחלט עבדה. זוהי הלידה השלישית שלה, כאשר הפעם ילדה תאומים זהים במנח ראש-עכוז. למרות שמדובר בהריון שנחשב לבר סיכון ובלידה שעלולה להסתבך ולהסתיים בניתוח קיסרי, טביב ילדה את שני בניה בלידה רגילה לחלוטין ובתוך שעות ספורות מרגע הגעתה לחדר הלידה.

"גם כשמדובר בלידת תאומים במצגים של ראש עכוז, המחקרים בעולם מראים, כי כאשר יש צוות מיומן, הלידה המועדפת היא לידה טבעית", מסביר ד"ר אודי ארגז, המשנה למנהל חדר לידה ברמב"ם,שליווה את טביב במהלך ההיריון ובלידה עצמה, "ברמב"ם קיים צוות מאוד מיומן בתחום זה, ואנחנו שמחים לאפשר ליולדות עם תאומים להצליח ללדת בלידות רגילות".

תאומיה של טביב נולדו במשקל 2.4 ק"ג ו-2.2 ק"ג.

"אני ממליצה לכל יולדת לרקוד ולזוז", מסכמת טביב את החוויה שלה, "זה עוזר לכאבים, זה מקל מאוד וזה פשוט מסיח את הדעת למקומות אחרים. אם הייתי חושבת על זה קודם, הייתי מביאה איתי את הקסטנייטות מהבית", היא מוסיפה בחיוך.

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות